Rekylfri gummiklubba saknar jag på tavlan. Kanske lite tvingar? Jag har en uppsjö stora tvingar på andra ställen i snickeriet men ett gäng mindre på verktygstavlan. Skönt att ha dom inom räckhåll när nåt bara ska spännas snabbt runt arbetsbänken.

För allmänt mek saknar jag kanske också lite olika filar på din tavla.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Ett par snabbvingar! Jag kallar dom pippitvingar, för de ser ut som fåglar. Otroligt användbara och snabbt berondeframkallande.

Vilken fin och inspirerande verktygstavla.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Sänksåg.

Mitt tips hade varit att strukturera upp tavlan lite, den är väldigt rörig, som någon skrev, långa saker vertikalt och högt. Sedan har du sågar på 3 ställen, 3 ställen med skruvmejslar, 2 med knivar, 2 med vattenpass (ev 3 om det är ett pass till höger om yxan också) 2 områden med hylsor/ringnycklar osv.

Ser nästan ut som om du med flit försök få det att ta så mycket plats som möjligt,
Kör du med bara en verktygstavla så hade jag valt en sida för träinriktade arbeten, en mer mot metall och så lite av en fusion där emellan. Lika verktyg på samma ställe, ihop på samma krokar eller var för sig, lite beroende på hur ofta man använder dem.

Det som lämnas på bänken oftast ska ha de bästa platserna.

Kan fortsätta med att jag hade lyft upp tavlan från bänken och gett mig lite plats om du använder bänken att arbeta på, själv slår jag alltid ner sakerna längst ner när man tar i, vrider och vänder på material och ibland vill man använda väggen lite som mothåll.

Hur som det var ju inget av det som var frågan.
saknade verktyg.... med tanke på vad som hänger antar jag att du inte också har en verktygslåda och att du gör mest jobb i trä.
Tvingar är ett bra förslag,
- borrar och hålsågar
- snörslå
- ett första hjälpen kit
- sandpapper och klossar
- fler storlekar på koben
- olika typer av pennor, men de behöver kanske inte var sin upphängning utan klarar sig bra i en burk utanför tavlan :)

Ja det var vad morgonens tankeverksamhet förmådde prestera.

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Rekylfri gummiklubba saknar jag på tavlan. Kanske lite tvingar? Jag har en uppsjö stora tvingar på andra ställen i snickeriet men ett gäng mindre på verktygstavlan. Skönt att ha dom inom räckhåll när nåt bara ska spännas snabbt runt arbetsbänken.

För allmänt mek saknar jag kanske också lite olika filar på din tavla.
Snabbtvingar sitter till vänster om bilden och övriga ligger i en låda, inte så lätt o veta :D Filar finns också i en låda under bänken.
Däremot va gummiklubban en riktigt bra idé!

S Svanteman skrev:
Mitt tips hade varit att strukturera upp tavlan lite, den är väldigt rörig, som någon skrev, långa saker vertikalt och högt. Sedan har du sågar på 3 ställen, 3 ställen med skruvmejslar, 2 med knivar, 2 med vattenpass (ev 3 om det är ett pass till höger om yxan också) 2 områden med hylsor/ringnycklar osv.

Ser nästan ut som om du med flit försök få det att ta så mycket plats som möjligt,
Kör du med bara en verktygstavla så hade jag valt en sida för träinriktade arbeten, en mer mot metall och så lite av en fusion där emellan. Lika verktyg på samma ställe, ihop på samma krokar eller var för sig, lite beroende på hur ofta man använder dem.

Det som lämnas på bänken oftast ska ha de bästa platserna.

Kan fortsätta med att jag hade lyft upp tavlan från bänken och gett mig lite plats om du använder bänken att arbeta på, själv slår jag alltid ner sakerna längst ner när man tar i, vrider och vänder på material och ibland vill man använda väggen lite som mothåll.

Hur som det var ju inget av det som var frågan.
saknade verktyg.... med tanke på vad som hänger antar jag att du inte också har en verktygslåda och att du gör mest jobb i trä.
Tvingar är ett bra förslag,
- borrar och hålsågar
- snörslå
- ett första hjälpen kit
- sandpapper och klossar
- fler storlekar på koben
- olika typer av pennor, men de behöver kanske inte var sin upphängning utan klarar sig bra i en burk utanför tavlan :)

Ja det var vad morgonens tankeverksamhet förmådde prestera.
Många bra tips!
Tänkte också på att det ser rörigt ut när man ser det på bild, upplevelsen när man står där är inte den samma, men va bra o få lite distans på det kanske. Börjar med att fylla dom öppna ytorna så får jag strukturera upp sen, kanske får ännu mer plats (y)
Precis som du skriver finns borrar, hålsågar, sandpapper och pennor på andra ställen.
Förstahjälpen har jag inget, men det måste såklart införskaffas! Dock hänger jag nog den mer tillgängligt.

raveper raveper skrev:
Sänksåg.
Ligger i en låda under bänken, eller just nu är den utlånad, men lite bökig att få upp tycker jag!

Ola C Ola C skrev:
Rekylfri gummiklubba saknar jag på tavlan.
Inköpt (y)
Flyttade också upp kontursågen som hänger längs till vänster o köpte en magnetskål (kan va bra o ha).
Nu har jag ett utrymme på ca 15x40 cm kvar :D

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.