När jag kollar olika temperaturer på min värmepumpens display så fattar jag nada. Ser värdena bra ut? Någon som är kunnig?
 
  • Display på värmepump visar temperaturavläsning på 92,7° för kylbärare utomhus GT11.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på en värmepump som visar temperaturavläsning med värdet 67.3°C för köldbärare in.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på värmepump som visar temperaturavläsning "Värmebärare In GT9 36.5°
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på värmepump som visar temperaturavläsning 'Värmebärare Ut. GT8 42.2 °C'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display av en värmepump som visar temperaturvärdet 56,2 grader Celsius med text "Temperaturöversikt".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display av en värmepump som visar temperaturavläsningar för varmvatten med värden på 51 grader Celsius.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köldbärargivarna är trasiga, de visar alldeles för hög temp, de andra ser bra ut
 
DonPablo DonPablo skrev:
Köldbärargivarna är trasiga, de visar alldeles för hög temp, de andra ser bra ut
Jag tänkte väl. Med de siffrorna från köldbärare ser det ut att jag håller på värma backen :)
 
ja =) det är inte alls ovanligt med trasiga kb givare, då det utsätt för kyla värme om vartannat, det går in fukt i dom och de visar fel. Kbut kan ju vara bra att ha schysst, om den styr kblarm på den.
 
:crysmile:Ingen aning om det är det, men ”köldmedlet” är påfyllt förra året och pumpen larmar inte så nu när jag vet att det är bara fel med givaren så tänkte jag blunda och lämna över denna problem till en annan dag att lösa. Efter att ha haft ute elektrikern som letade efter elfel i huset hela dagen och vattenpumpen som sa upp sig på samma gång, så tror jag min plånbok håller med mig. :crysmile:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.