Huset är från -79 men inte kan väl denna matta/tapet vara original?

Jag tycker att det känns väldigt 90-tal

Vad tror ni?

Hörn av ett rum med ljusblå mönstrad matta och vit kakelvägg med tallkvistmönster som kan uppfattas som 90-talsstil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen som vill gissa? :surprised:

Jag tycker också att det känns väldigt mycket 90-tal, kanske slutet på 80-talet.
Men om huset är byggt -79 är det kanske inte så troligt att de bytt badrum efter bara 10 år så då kanske det snarare är sent 90-tal. Om de inte fått någon skada iofs så de bytt tidigare. Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta.
Vårt hus är iaf byggt -75 och har en liknade tapet i ena badrummet som renoverades på 90-talet.

Fast bara för att det kanske är tillpiffat på 90talet så behöver det ju inte vara renoverat fullt ut...........Med tanke på hur den är skuren i nederkant så kan det ju lika gärna vara händige harry som piffat till lite.
Eller är det möjligen golvmattan som överlappar och är skuren taffligt?

S Stefan1972 skrev:
Fast bara för att det kanske är tillpiffat på 90talet så behöver det ju inte vara renoverat fullt ut...........Med tanke på hur den är skuren i nederkant så kan det ju lika gärna vara händige harry som piffat till lite.
nej golvmattan överlappar inte. Just på det stället vid elementet har tapeten släppt lite vilket gör att det ser lite taffligt ut - i övrigt är den annars fin.

Satsuki
Golvet ser ut som en blå variant av mattan i vårt badrum, renoverat 91. Skulle också gissa på tidigt 90-tal, kanske var originalet så mycket 70-tal att man inte stod ut 12-13 år senare?

S Stefan1972 skrev:
menar du med piffa till att det kanske finns en annan matta under? alltså lagt matta på matta?

Satsuki KristinaRT skrev:
Golvet ser ut som en blå variant av mattan i vårt badrum, renoverat 91. Skulle också gissa på tidigt 90-tal, kanske var originalet så mycket 70-tal att man inte stod ut 12-13 år senare?
precis - vi har sett andra tecken på murrigt grönt och brunt medaljongmönster i huset :)

av rören att bedöma verkar det ha funnits en bidé också i badrummet. mest troligt är att man renoverat det kanske 93-94.

var mest bara nyfiken och försökte via mattan få mig en uppfattning om när den är ditsatt

Det är likt ett badrum mina föräldrar gjorde på 80-talet, fast det var i rosa. Så jag gissar på början av 80-talet! Eller rent av -79.

I slutet på 80-talet minns jag att det var väldigt tjusigt att ha kakelplattor som tillsammans bildade ett mönster. Dvd att man lite här och var på väggen förde samma fyra (eller fler) plattor som tillsammans blev ett blommönster eller kanske en fjäril eller ngt liknande. Gärna lite romantiskt.

Det här känns som en våtrumsmatte-/tapetvariant på samma tema. Misstänker att modet höll i sig ett tag även in på 90-talet.

Jag tycker den här var riktigt smakfull faktiskt. :D

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det är likt ett badrum mina föräldrar gjorde på 80-talet, fast det var i rosa. Så jag gissar på början av 80-talet! Eller rent av -79.
intressant - du tror alltså att det kan vara original t o m?

mattan och väggen är i väldigt fint skick - vilket troligtvis beror på att det duschats i en kabin i minst 15 år.
Det har alltså "aldrig" vatten begjutits på golv och väggar.

H hullan skrev:
intressant - du tror alltså att det kan vara original t o m?

mattan och väggen är i väldigt fint skick - vilket troligtvis beror på att det duschats i en kabin i minst 15 år.
Det har alltså "aldrig" vatten begjutits på golv och väggar.
Nope, golvmattan är nyare än -80tal, även väggtapeten. Skulle oxå gissa på mitten -90 tal!
Brunnen säger inte så mycket om ålder på mattan.....

Tapeten är troligtvis från slutet på 70-talet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.