Hej!
Efter målning så märkte jag under tiden som färgen började torka att det var lite färg som låg under, som ett lager. Den bucklade ut lite kan man säga.
När jag försökte fixa det så blev det tyvärr bara värre. Det är ju en väldigt liten yta. Hur fixar man detta på bästa sätt så att det smälter in med den andra ytan?
Bifogar bild.
Tacksam för svar!
Mvh,
Benjamin
Efter målning så märkte jag under tiden som färgen började torka att det var lite färg som låg under, som ett lager. Den bucklade ut lite kan man säga.
När jag försökte fixa det så blev det tyvärr bara värre. Det är ju en väldigt liten yta. Hur fixar man detta på bästa sätt så att det smälter in med den andra ytan?
Bifogar bild.
Tacksam för svar!
Mvh,
Benjamin
Se om du kan slipa till kanterna lite, spackla försiktigt, "dutta" lite i det våta spacklet med ett hopknölat papper för att få till strukturen. Måla det spacklade två gånger.
I och med att du precis målat bör det inte bli någon färgskiftning.
I och med att du precis målat bör det inte bli någon färgskiftning.
Tack för svar. Det blev målat igår förmiddag och har varit iväg så kommer hem imorgon eftermiddag. Du bör ej bli någon färgskiftning ändå eller om jag målar då och det dröjt lite tid emellanåt?Jiji skrev:
Tack för svar. Dock är ytan minimal att det endast skulle behövas en liten pensel. Men ska se om jag kan få till strukturen med papper eller liknande.KristinaRT skrev:
Klicka här för att svara