Har jordad el i tak och skall montera upp den här som saknar jord. Men det är dubbla ingångar för fas o nolla? Det är en enkel soltakena med tre spottar.
Måste jag peta in en i varje?
Jo Jag vet att man skall ringa elektriker
Måste jag peta in en i varje?
Jo Jag vet att man skall ringa elektriker
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Som sagt, du borde kanske justera skalningen av ytterhöljet lite, så du får in det i avlastningen. Sedan så brukar nollan (N) vara blå och fasledaren (L) vara brun, så du kan byta plats på dem. Detta med färgerna har ingen som helst betydelse för funktionen eller säkerheten i det här fallet.
Blå sitter på N och brun sitter på L. Första bilden är upp-å-ner och det kan förvilla, om du tittar på bild två är L till vänster och N till höger.H hempularen skrev:
@haganorra du har satt trådarna rätt.
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Ah sorry, insåg inte att den var vänd. Då är det bara dragavlastningen då.
Klicka här för att svara



