Din skimmer är betydligt snyggare än de där som hänger på kanten. Men hänga-på-kanten-varianten behöver ju ingen genomföring, så jag kanske kan tänkt mig att stå ut med fulheten.
http://www.ljtunnan.se/sv/e-handel-produktsida/bestway-tillbehor/bestway-

Mja, det är förstås svårt att veta vad vattenbytesmetoden får för effekt på renhet och värme innan man har testat. Men jag ska nog kolla på vad utrustningen till ett sånt system kostar i inköp och göra ett försök om det inte överstiger typ 2000kr... För även om det blir ett filter tillslut ändå så kan det knappast vara en nackdel att ha lite kontinuerligt vattenbyte också. Då kan jag istället satsa på isolerat ett lock för DAMN vilken skillnad det verkar ha gjort hos er! Från 30kwh till 8! Hur är locket att ta av och på? Är det lätt att lyfta och sätta fast? Eller behöver man vara två för att få på/av locket?

Ha ha! Det är nog stor risk att det blir samma effekt här. Men att ligga i badet istället för att slösurfa och kolla på tv låter inte så dumt... :-)

Skimmern som lj tunnan säljer ska kopplas till utloppet för att ta ytvatten istället.
Du behöver ändå en extern pump,http://www.biltema.se/sv/Fritid/Lek-och-hobby/Utomhus-sommar/Pool/Tillbehor/Pump-2000031103/
B-tema har även dom en billig skimmer,http://www.biltema.se/sv/Fritid/Lek.../Pool/Poolvard/Breddavloppskimmer-2000040217/.

Vårt lock är 240x300 cm=7.2kvm ca 35kg, 1lös del på 240x100 och en tvådelad del som är 240x200.
1 vuxen kan hantera det, men det är givetvis mycket smidigare om man är 2.
Ett lock i din storlek är nog betydligt smidigare.

Du som verkar gilla att räkna kan enkelt räkna ut vilka förluster ditt bad har i nuläget genom att fylla det
med varmt vatten och mäta och notera förändringar i vattentemp och utomhustemp under några timmar.

Hinner inte kolla mer på mobilen nu,
Dags att hoppa i med barnen, vad ska man annars göra när det regnar?
Trädäck med inbyggd ovanmarkspool, trästaket i bakgrunden, våta ytor som antyder regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är nog lite blåst som inte fattar hur det här med skimmer funkar... tänkte mej att den liksom skulle hänga där och suga in lite vatten genom sitt filter kontinuerligt och sen låta det vattnet som passerat filtret gå ut i poolen igen. Men om det ska rinna till ett utlopp så borde det ju försvinna lite vatten hela tiden som man behöver kompensera genom att fylla på? Fast det verkar inte heller logiskt... Min hjärna får helt enkelt inte ihop det. Ändå har jag typ googlat ihjäl mig på olika skimmers

Alright. Då borde det inte vara nåt problem att lyfta locket på egen hand. Guld! Får nog bli ett sånt lock.

Ja, det kan jag ju faktiskt göra! Fylla upp med 35-gradigt vatten imorgon och se hur snabbt tempen går ner. Och samtidigt passa på att ta några dopp...

Men shit vilken snygg pool ni har!! Förstår att ni hellre håller till där än framför tv:n. Min är ju ett par storlekar mindre... Men på en badtunnefest i vintras fick vi plats 8 pers! Lite trångt var det...

• En nedgrävd badtunna på en stenlagd uteplats bredvid ett gult hus, med en solstol och parasoll i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Skimmers som fungerar som du tänker finns, dom har då en egen inbyggd pump och tar in ytvatten och släpper i underkant,http://www.badbaljan.com/webshop/reningsfilter-till-badtunna-och-mindre-pooler-hangs-over-kanten/
Modellen du länkade till är till för att kopplas till utsuget i en pool som har en extern pump.
Skimmer kallas även för bräddavlopp som du kan se på den här fina bilden.
Schematisk bild av en pool med skimmer, pump, filter, jet swim och belysning i ett cirkulationssystem.
Skapa konto

Mitt system ser ut precis som det här, med skillnaderna att jag har en lite enklare skimmer och ett patronfilter istället för sandfilter.

Ser riktigt trevligt ut på din bild också, ser inte ut att vara någon direkt insyn.
Vad är det du har runt kanten på badet? ser inte riktigt färdigt ut.

Så bra att det fanns en sådan skimmer också. Att göra eget hål i rostfritt är nog dumt...

Nu har jag experimenterat lite med manuellt vattenbyte, 150 liter per dag. Tempen håller dig runt 33 grader, men igår kändes vattnet lite slajmigt. Så nu har vi lagt en beställning på sandfiltet med elpatron :-) Tack igen för det tipset!

Alright, det verkar ju va ett toppenbra system som ni har fått till hemma hos er. Jag visade bilden på din pool för min mamma och hon blev helt såld å undrar vart du har köpt den och reningssystemet...

Insynen är inget problem, närmsta granne bor en halv km bort. De enda som ser är fåren som betar typ 20 meter bort och änderna som simmar förbi i ån nedanför trädgården. Vi är värsta lantisarna ;-)

Precis, det är inte helt färdigt. Det som fattas är en murad kant med sten runt hela tunnan. Pappa är nypensionerad murare, så jag tänkte dra nytta av honom så snart han är klar med sitt nuvarande projekt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.