Hej.
Nyfiken på lite kreativa idéerom hur fasen jag ska få rent dessa gamla fogar. Har köpt fogrengöringsmedel och testat utan bra resultat.
Vad tror ni?
allt väl
Nyfiken på lite kreativa idéerom hur fasen jag ska få rent dessa gamla fogar. Har köpt fogrengöringsmedel och testat utan bra resultat.
Vad tror ni?
allt väl
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För 30+ år sedan sommarjobbade jag på en skola med att rensa fogar i ett dushrum. Vaktmästaren slog en 3-tumsspik igenom en 20 cm lång bräda och jag rensade alla fogar i dushrummet med den (jag hade knäskydd också). Det fungerade mycket bra även om jag var skeptisk till en början. När sedan golvet fogades igen var jag på annat jobb och har inte tänkt så mycket mer på det.
Att skrapa bort översta lagret av fogen och foga igen borde fungera i ditt fall. Då blir fogen som ny. Man kan köpa en fogkrats istället för att slå en spik genom en bräda, men fördelen med spikbrädan är att man kan begränsa "krats-djupet" genom att bara slå igenom spiken 3-5 mm. Då riskerar man inte att förstöra fuktspärren under klinkern.
Att skrapa bort översta lagret av fogen och foga igen borde fungera i ditt fall. Då blir fogen som ny. Man kan köpa en fogkrats istället för att slå en spik genom en bräda, men fördelen med spikbrädan är att man kan begränsa "krats-djupet" genom att bara slå igenom spiken 3-5 mm. Då riskerar man inte att förstöra fuktspärren under klinkern.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Medlem
· Sverige
· 5 651 inlägg
Testa dansk brunsåpa och ordentlig omgång med gammal hederlig skurborste - som förstahandsalternativ innan tuffare behandlingar funderas på. Förvånansvärt effektivt!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden