Niklasloow Niklasloow skrev:
Jag kan inte mycket om skadedjursbekämpning men tänker att råttorna dras till gratis mat. Så säkra upp så de inte kan äta något. Stoppa allt ni har i hårdplats behållare eller stängda platsbackar. Dom små jävlarna kan ta sig igenom men borde göra det svårare. Sedan beroende på hur ni bor så kanske ni ska säkra upp utomhus med något likt detta: [länk] (Så dom dör till och från er när de måste ut för hitta mat)

Är där mycket kattor i området så städar dessa fällor upp sig automatiskt. Alternativt så kan Anticimex sätta ut giftfällor som är hyfsat effektiva. Vet inte hur det är i Sverige men i andra länder så använder man minkar för bekämpa råttor som bosatt sig i väggar. Kanske finns liknade här?

Tyvärr är råttor otroligt smarta och svårbekämpades. En råtta går sällan på vattenfällor likt nämnt ovan medan en mus hade kunnat trilla i, lyckats ta sig ut för att trilla i igen. (Finns en youtube kanal om bara mus och råttfällor)

Sist men inte minst, skaffar ni/låna en katt under en längre period så flyttar snart dom små asen.

Tillägg: Viktigt är om ni t.ex. spacklar igen eller fogar igen ett hål så lägg t.ex. stålull i hålet så de inte kan ta sig igenom
Våra katter på gården tycker att råttorna är för stora... Största jag skjutit vägde 550 gram !! Den var lika lång som min sko utan svans... Jag har 39..

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Cowgirl79 Cowgirl79 skrev:
Den var lika lång som min sko utan svans.🤣🤣🤣🤣🤣

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.