Hej,
behöver lite hjälp el tipps på för följande planlösning :

Bland annat önskar vi ha lite större groventre samt minska på barnrummen. Vad avser lilla toaletten o klädkammaren kommer dessa nog att få byta plats, då fönster i toalett är att föredra.
Har ni ngr tipps, så att vi tillsammans kan komma på den ultimata planlösningen?
Tacksam för alla tipps!
behöver lite hjälp el tipps på för följande planlösning :

Bland annat önskar vi ha lite större groventre samt minska på barnrummen. Vad avser lilla toaletten o klädkammaren kommer dessa nog att få byta plats, då fönster i toalett är att föredra.
Har ni ngr tipps, så att vi tillsammans kan komma på den ultimata planlösningen?
Tacksam för alla tipps!
tack för ditt tipps jonatan79. Jag håller med, kommer nog vilja stänga den ytan så badrummet även kan bli tillgängligt för övriga medlemmar i hemmet
... och evetuellt inte ha en dörr som öppnas inåt o som tar plats, utan kanske istället ha en skjutdörr.
Såg att jag skrev lite otydligt,,, men syftade på garderoben
,, men bra att du sa det där med dörröppningarna, då det är något som lätt passerar förbi. Vad avser altandörrarna så har jag tänkt på det, så vi får se vad som händer där. Men kan man på ngt sätt möblera om rummen så att man får en lite större groventré, o få bort ngn "dö yta" ?
Medlem
· Västernorrland
· 2 465 inlägg
Jag skulle inte minska på barnrummen. Tänk på att de med tiden blir stora barn också, som har mer/större prylar och kompisar.
Som sades ovan skjut stora badrummet uppåt och sätt dörren mot hallen. Blir ändå lika mycket förvaring i mindre klk när genomgångsytan försvinner. Himla bökigt annars om man tänker att barnen kanske ska bada också inte bara föräldrarna...
Ska den lilla toan klara handikappkraven? Funkar det om ni byter med klk utan att öka ytan?
Som sades ovan skjut stora badrummet uppåt och sätt dörren mot hallen. Blir ändå lika mycket förvaring i mindre klk när genomgångsytan försvinner. Himla bökigt annars om man tänker att barnen kanske ska bada också inte bara föräldrarna...
Ska den lilla toan klara handikappkraven? Funkar det om ni byter med klk utan att öka ytan?
Jag kan tycka att öppet mellan kök, vardagsrum och allrum är lite väl mycket. En dörr till allrummet åtminstone känns som ett måste. Plus att allrummet gör sig bättre vid de mindre rummen, åtminstone om ni har eller planerar barn.
En lösning jag skissade ihop snabbt där jag tycker barnrummen, allrummet och även tvättstugan är bättre placerade. Dock blir sovrummet betydligt tråkigare och tappar dörren till altanen så på det hela kanske det är sämre men om inte annat kan det ge vidare idéer.
En lösning jag skissade ihop snabbt där jag tycker barnrummen, allrummet och även tvättstugan är bättre placerade. Dock blir sovrummet betydligt tråkigare och tappar dörren till altanen så på det hela kanske det är sämre men om inte annat kan det ge vidare idéer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara