T
Hej, se bild. Har precis bytt den gamla golvbrunnen i tvättstugan mot en ny och nu går arbetet vidare med att lägga tätskiktet. Har tänkt riva ut den gamla plastmattan och byta till ett foliebaserat system (Kilto) på hela golvet. Underlaget är betong på träreglar som i sin tur ligger på platta på mark. Har det klassiska problemet med rörgenomföringar som kommer upp genom golvet. Tänkte gjuta en klack på cirka 50 mm och dra upp tätskiktet mot denna. Problemet är ju dock att jag fortfarande inte kan få på manschetter över rören och har ingen lust att såga av dom... Hur löser man detta bäst ? Har även ett element som också kommer upp ur golvet... Ska man gjuta klack där med ?
 
  • Nyinstallerad golvbrunn i tvättstuga med betongunderlag och synliga rörgenomföringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.