Hej!

Jag håller på att planera en mindre utbyggnad av köket vilket även ger oss ett helt nytt kök :D

Lite bilder på hur det ser ut nu och en ritning i Sketchup på hur det är planerat att se ut är bifogat.
Den planerade ritningen har lite brister i slåpsbredd m.m. Skissen är mer för att se ifall layouten funkar. T.ex. köksfläkten kan komma att flyttas åt höger/vänster men på ett ungefär hur vi vill ha det.

Vi har ingen erfarenhet av en liknande planlösning då detta är vårt första hus och nuvarande planlösning är allt annat än öppen. Funkar alla avstånd och finns det något att tänka på?

Nu har vi 2 fönster som ni kan se på bilderna men ett är borttaget i ritningen. Är det en nackdel? Behövs ett till fönster? Antar att det är en hyffsad extra kostnad att flytta det vänstra fönstret åt vänster så att båda får plats? Tänkt att återanvända dörren, finns väl ingen anledning att inte återanvända dörren och ej byta fönstret?

Tacksam för all hjälp!

20150321_174928.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150321_174936.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150321_174951.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150321_175007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150321_175019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150321_175034.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Bild1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rent spontant känns det bättre för mig att ha diskmaskinen närmast väggskåpen om det stämmer på ritning att den är i köksön nu? Jag skulle heller inte ha diskho på ön, dels pga svårare/dyrare installationskostnad och praktiskt för det man handdiskar skulle jag inte vilja ha framme på ön utan smidigare att ha hela ön som arbetsplats/barhäng. Kanske flytta det vänstra högskåpet breevid kyl/frysarna så både diskho och spishäll får plats mot väggen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.