4 356 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Hjälp med och rikta in en ytterdörr.
Håller på och sätter in en ny ytterdörr. Använder karmskruv.
Men hur jag än gör så blir det fel, nedersta delen på dörren, (på den sidan handtaget sitter) sticker liksom ut, men i överkant så ligger den jämt med karmen. Jag har skruvat o skruvat men blir inget bättre. Jag kanske gör fel. Har i alla fall fått springorna runt dörren ganska lika stora runt om nu.
/Anders
Men hur jag än gör så blir det fel, nedersta delen på dörren, (på den sidan handtaget sitter) sticker liksom ut, men i överkant så ligger den jämt med karmen. Jag har skruvat o skruvat men blir inget bättre. Jag kanske gör fel. Har i alla fall fått springorna runt dörren ganska lika stora runt om nu.
/Anders
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Den justeringen kan du inte göra med karmskruven. Karmen måste vara i lod innan du drar i karmskruven.
abel48 skrev:Håller på och sätter in en ny ytterdörr. Använder karmskruv.
/Anders[/QU
ring en snickare![]()
bytte dörr i veckan om det är så som jag läser din fråga så behöver du ställa in skruven i låsbläcket.
jag hadde två skruvar i karmen som justerar hur mycket glapp dörren får i stängt läge den övre justerade upptill och nedre således ner till.
lycka till
jag hadde två skruvar i karmen som justerar hur mycket glapp dörren får i stängt läge den övre justerade upptill och nedre således ner till.
lycka till
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden