19 786 läst ·
38 svar
20k läst
38 svar
Hjälp med motivering i yttrande mot grannens bygglov.
Blir roligt om man bor i en kommun där bygglov kostar blygsamma 500kr per ansökan.J Järkhöjden skrev:
Din granne skickar in 10st bygglovsansökan på helt absurda saker, men är bekant med en på kommunen så får godkänt på alla. Tex ett 4m högt plank i tomtgräns mot dig. Du får betala 100 000kr att överklaga hans 10 bygglov som han betalt 5000kr för.
Har man läst en handfull trådar här inser man att vårt land är fullt av grannar som inte tvekat en sekund att göra kaos för andra.
Bor normala människor där i dagsläget, men i framtiden vet man inte. En lgh mot tomtgräns.Myrstacken skrev:
Lägenheterna har bristfälligt brandskydd, är ej registrerade och exempelvis räddningstjänst och skattemyndighet vet således inte om att det bor människor där.
Jag är inte emot byggande (som jag skrev har jag inte invänt mot tidigare bygglov för en extra lgh).
Däremot tycker jag regler och lagar skall följas och att man kan ta hänsyn till sina grannar.
Men andra ord vill du inte ha folk i din närhet du tycker det är jobbigt plus att du är rädd att det kan komma främmande människor som bor granne med dig i din framtid.. kanske t om utlänningar eller är dom inte normala?????... aj aj aj jag lider med dig...David-O skrev:
Bor normala människor där i dagsläget, men i framtiden vet man inte. En lgh mot tomtgräns.
Lägenheterna har bristfälligt brandskydd, är ej registrerade och exempelvis räddningstjänst och skattemyndighet vet således inte om att det bor människor där.
Jag är inte emot byggande (som jag skrev har jag inte invänt mot tidigare bygglov för en extra lgh).
Däremot tycker jag regler och lagar skall följas och att man kan ta hänsyn till sina grannar.
Skärpning sköt ditt eget och skit i vad grannen gör..
Du drar upp massa fånigheter om brandskydd osv...
Man kan enkelt utläsa u dina inlägg att du tycker att det rör sig löst folk hos grannen och du vill reducera detta på något vis...
nej inte alls, hade grannen min haft massa löst folk boendes i garaget och förrådet hade jag ringt polisen efter jag pratat med honom och det inte ändrat sig...P pmd skrev:
, men om jag hade haft en mjukglass nu hade jag vart nöjd...
Du verkar ju ha träd mot byggnaden som ska byggas och det ser inte ut som du kommer att störas av detta. Men du kan ändå påpeka att byggnaden kommer att förhindra möjlig bygglov på din fastighet om du vill placera något nära din tomtgräns. Kräv att byggnaden står minst 3 meter från tomtgräns så att snö kan rasa ner på deras tomt samt att de klassar hela byggnaden brandsäkert enigt Boverkets byggregler (2011:6) – föreskrifter och allmänna råd - avsnitt 5:61
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Skrev i fel inlägg
Något nytt i denna sak?
Klicka här för att svara