Tjo!

Ska montera fönsterbleck men funderar på hur man ska göra det på bästa sätt.

Blecket förs in i spåret (med silikonsträng) och ska sedan skruvas. Skruven är 3,5mm bred (Essve fönsterbleckskruv), och läppen den ska skruvas i är typ 5mm. Utanpå den ligger då blecket, så det går inte att se att man verkligen hamnar i mitten när man skruvar. Skruvarna är självborrande så man borde inte behöva förborra?

Min stora frågeställning är hur man egentligen träffar rätt med så små marginaler genom plåten? Finns det något knep?

Diagram över ett fönsterbleck med markerad läpp där skruven ska fästas, indikerande monteringsdetaljer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.