Hej

Jag är ny här och ny när det gäller kök. Har ett gammalt miniette/trinettekök som är 90 cm brett och 60 cm djupt man kan fälla ner en bänkskiva för utökad arbetsyta. Jag tror att det tidigare suttit ett kylskåp under spisplattan där det nu är en liten ugn.

Jag skulle vilja göra om detta men det går inte att utvidga på något sätt tyvärr. Det finns idag bara en platta och en liten lös ugn i skåpet under. Det finns inte heller någon fläkt.

Hur gör man om detta på bästa sätt?! Jag har tittat på så kallade minikök som är 90 breda men de innehåller kylskåp eller mikro och är inte så mkt roligare än det jag har idag. Går det att lösa på något annat sätt eller är det bara ett "minikök" som gäller?

Jag vill inte ha något kylskåp eller mikro. Jag önskar mig två plattor, gärna nån form av häll. Och en riktig ugn av nått slag under hällen. Diskhon och ytan vid diskställ kan gärna se ut som det gör idag Sedan kan hyllan ovanför vara djupare och innehålla en liten fläkt. Går det att lösa tror ni? Och hur löser man det isåfall på bästa sätt? Tacksam för hjälp.

Bifogar bild

mvh
//J

• trinette.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Här har du exempelpå en inbyggnadshäll som har 2 kokzoner. ca 30 cm breda. http://www.pricerunner.se/pl/106-768319/Spishaellar/Cylinda-IH235-Black-priser Det lämnar plats för ca 50 - 60 cm diskbänk.)
S.k kompaktugnar tar inte så mycket plats i höjdled (kolla på t ex tretti.se), men det skulle betyda att du nog får byta plats på diskho och avrinningsyta. Då kan du ha en låda under/över för förvaring. De smalaste jag hittade är runt 60 cm.
Det går att beställa custom made diskbänkar som är heltäckande där du kan få ner hällen i, eller så fäller du in allt i en bänkskiva.

Jag skulle skaffa ett väggfast diskställ som man kan fälla upp när det inte används) och en kolfilterfläkt inbyggd i överskåp.
Och använda ett 60 och ett 30-skåp från kökstillverkare alt bygga själv.

Redigerat:
Redigerat:
Hur gick det med detta, vart det nåt nytt kök som man kan få se?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.