Obs, tråden får ej läsas upp för Alma i Tullinge!

Alldeles för nära på helgerna dök det upp en bisats på systerdotterns önskelista som fick hobbysnickarhjärtat att smälta - "En garderob till skrållan" (Skrållan = docka som låter, ca 50 cm hög, jag fick också fråga)

Så till saken, tid medgives inte för sedvanligt materialsök, sågen måste i skivorna.

Hur, kära kollegor, löser man:

- Okrossbar spegel?
- Minibelysning, batteridriven?
- Klädstång på andra ledden, dvs med princessklänningens rygg mot garderobens rygg?

Polerat stål är vad man brukar ha i överlevnadskitt som spegel just därför att det är i princip oförstörbart.

Som lyse skulle jag ta ett par vita lysdioder tex 36-1683 hos clas ohlson. Seriekoppla dem Tillsammans med ett 120-130 ohms motstånd så ska det bli lagom till ett 9 volts batteri. Som brytare skulle jag ta en 36-2304 så att belysningen tänder när garderoben tänder när den öppnas

Tycker att 31-3296-4 eller 31-3296-5 ser ut att kunna anpassas till att bli utmärkta klädstänger

Finns små färdiga runda "spottar"
med lysdioder i och batteri.
Bara att trycka på dom så tänds dom.
Tror dom finns på clas ohlson och
andra bygg affärer.

Mvh Putte

Hej!

Klädstång på andra ledden kan du väl lösa med en upphängning i framkanten?
Kolla också de små batteridrivna ljuskedjorna som brukar finnas nu till jul på typ IKEA eller DUKA.

:) pinebar

Vilken UNDERBAR morbror Alma verkar ha! En sånn ska lägga till på mina barns önsklista.

Finns de också på artikelnummer hos clas ohlson?

Sisådärja, med timmars marginal är bygget klart. Tidplan och budget har stoppat både spegel och belysning, men jag är rätt nöjd ändå.

url]

Hmmm....jämmer också, hur rimmar man på garderob.

Fint skåp! Angående rimmet, Förvaring -raring? Hoppas hon blir glad! God jul!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.