Hej!
Vi köpte vårt hus för ett år sedan (har inte bott i hus tidigare). Vårt badrum har målat golv men det ser ut som att det håller lite dåligt?
Jag undrar om man bara kan måla över? (Eller kan detta vara symptom på annat?)
Om man kan måla: vad ska man tänka på när man väljer färg?
Vi köpte vårt hus för ett år sedan (har inte bott i hus tidigare). Vårt badrum har målat golv men det ser ut som att det håller lite dåligt?
Jag undrar om man bara kan måla över? (Eller kan detta vara symptom på annat?)
Om man kan måla: vad ska man tänka på när man väljer färg?
När du säger det så är det fullt möjligt. Jag tolkade det som tätskikt och ett färglager (eftersom det typ sticker fram där vid listen på väggen och det känns som mest hårt) men det kan vara en gammal matta där under. Och jo det har nog nått sin tekniska livslängd men det har också inga fuktproblem som eller så som det är nu, så min tanke var att bara peta på det lite kosmetiskt tills vi kan ta tag i att göra om det ordentligtD datja skrev:
Men vill också inte råka skapa nya problem på vägen (så att säga). 🙂
Se på en av dina bilder där det ser ut som att den gråmålade mattan har lossnat från väggen bredvid dörrfodret. Du kan måla med vad du vill utan att förvärra något.S SkatanKaka skrev:När du säger det så är det fullt möjligt. Jag tolkade det som tätskikt och ett färglager (eftersom det typ sticker fram där vid listen på väggen och det känns som mest hårt) men det kan vara en gammal matta där under. Och jo det har nog nått sin tekniska livslängd men det har också inga fuktproblem som eller så som det är nu, så min tanke var att bara peta på det lite kosmetiskt tills vi kan ta tag i att göra om det ordentligt
Men vill också inte råka skapa nya problem på vägen (så att säga). 🙂
Ok cool, då blir det kanske att måla lite framöver och sedan planera för badrumsprojekt inom närmaste åren. Fun!D datja skrev:
Tack igen! 🙂
Klicka här för att svara