Det är ljudisolering i rummet med atx i både luft till och från donet.
Men inte i själva lägenheten jag bor i där är det ett mekaniskt ljud och ett luft ljud.det låter som typ ett torkskåp. Eller en helikopter längre bort.
Jag har då autism och kan inte stänga av ljud och de tar så mycket på min energi och ha då kommit överens med hyresvärden jag ska beställa ljudisolering som jag kan ha i min lägenhet men vad är.bäst för denna situation och ljudet?vad ska jag köpa .vissa säger böjliga och vissa säger runda .

Ljudet verkar vara 30nu men tror inte de lågfrekventa ljudet kunde mätas med decibel mätare då de är flödes ljud alltså ljud som kommer med luften från atx på vinden.
Hoppas verkligen någon snäll person kan tipsa mig vad jag ska köpa för de ska bli så tyst som.möjligt?bryr mig inte alls hur de ser ut.
 
Är det en centralfläkt i huset?
Kan vara den som låter och kanske lättare att titta om det går att göra något åt den.
 
U Ulf Peter skrev:
Är det en centralfläkt i huset?
Kan vara den som låter och kanske lättare att titta om det går att göra något åt den.
Ja det finns de, hur gör man något åt de? När jag stänger tex luftdon en så hörs inte de mekaniska tusen tack för svar
 
Isakare Isakare skrev:
Dämpa själva rummet alltså ??
Då tänker jag typ sådana här.
[länk] products
Nä inte rummet utan där inluften kommer in
 
Susjon88 Susjon88 skrev:
Nä inte rummet utan där inluften kommer in
Isakare Isakare skrev:
Dämpa själva rummet alltså ??
Då tänker jag typ sådana här.
[länk] products
 
  • Två vita tallrikar staplade på ett bord med grått geometriskt mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit ventilationskanal med öppning mot svart bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Isakare Isakare skrev:
Dämpa själva rummet alltså ??
Då tänker jag typ sådana här.
[länk] products
Tack så mycket du svara man tar bort de där och ljudisolera men vilken typ böjbar runt ska man ha två och en böjbar mellan eller en kurva etc
 
Men om ljudet försvinner när du stänger donet, kanske min lösning jag gjorde för många år sen fungerar.
Var oxå ljudkänslig som ung, flyttade in i ett nybyggt hus med FTX, kunde inte sova, smög upp på nätterna och stängde av och somnade direkt, fast vi inte fick göra det.
Tog en böj till ett avloppsrör i plast, klädde det invändig med skumgummi (Högtalarisolering, lik den jag länkade till) och satte böjen över ventilen, blev klart bättre men inte 100.
Satte en rörbit i böjen, kanske 40 cm oxå klädd med samma isolering, sen var ljudet borta.
Ingen snygg lösning, men enkel och fungerande utan att vara dyr.
Hur jag fick fast den på väggen över ventilen mins jag inte, det här är snart 40 år sen.
 
Så här typ.
Ritning av ett rör med en böj som går igenom en vägg, markerat med texten "Vägg".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.