Det är ljudisolering i rummet med atx i både luft till och från donet.
Men inte i själva lägenheten jag bor i där är det ett mekaniskt ljud och ett luft ljud.det låter som typ ett torkskåp. Eller en helikopter längre bort.
Jag har då autism och kan inte stänga av ljud och de tar så mycket på min energi och ha då kommit överens med hyresvärden jag ska beställa ljudisolering som jag kan ha i min lägenhet men vad är.bäst för denna situation och ljudet?vad ska jag köpa .vissa säger böjliga och vissa säger runda .
Ljudet verkar vara 30nu men tror inte de lågfrekventa ljudet kunde mätas med decibel mätare då de är flödes ljud alltså ljud som kommer med luften från atx på vinden.
Hoppas verkligen någon snäll person kan tipsa mig vad jag ska köpa för de ska bli så tyst som.möjligt?bryr mig inte alls hur de ser ut.
Men inte i själva lägenheten jag bor i där är det ett mekaniskt ljud och ett luft ljud.det låter som typ ett torkskåp. Eller en helikopter längre bort.
Jag har då autism och kan inte stänga av ljud och de tar så mycket på min energi och ha då kommit överens med hyresvärden jag ska beställa ljudisolering som jag kan ha i min lägenhet men vad är.bäst för denna situation och ljudet?vad ska jag köpa .vissa säger böjliga och vissa säger runda .
Ljudet verkar vara 30nu men tror inte de lågfrekventa ljudet kunde mätas med decibel mätare då de är flödes ljud alltså ljud som kommer med luften från atx på vinden.
Hoppas verkligen någon snäll person kan tipsa mig vad jag ska köpa för de ska bli så tyst som.möjligt?bryr mig inte alls hur de ser ut.
Dämpa själva rummet alltså ??
Då tänker jag typ sådana här.
https://cdon.se/produkt/inf-akustis...erm=4577198192233052&utm_content=All products
Då tänker jag typ sådana här.
https://cdon.se/produkt/inf-akustis...erm=4577198192233052&utm_content=All products
Susjon88 skrev:
Isakare skrev:
Men om ljudet försvinner när du stänger donet, kanske min lösning jag gjorde för många år sen fungerar.
Var oxå ljudkänslig som ung, flyttade in i ett nybyggt hus med FTX, kunde inte sova, smög upp på nätterna och stängde av och somnade direkt, fast vi inte fick göra det.
Tog en böj till ett avloppsrör i plast, klädde det invändig med skumgummi (Högtalarisolering, lik den jag länkade till) och satte böjen över ventilen, blev klart bättre men inte 100.
Satte en rörbit i böjen, kanske 40 cm oxå klädd med samma isolering, sen var ljudet borta.
Ingen snygg lösning, men enkel och fungerande utan att vara dyr.
Hur jag fick fast den på väggen över ventilen mins jag inte, det här är snart 40 år sen.
Var oxå ljudkänslig som ung, flyttade in i ett nybyggt hus med FTX, kunde inte sova, smög upp på nätterna och stängde av och somnade direkt, fast vi inte fick göra det.
Tog en böj till ett avloppsrör i plast, klädde det invändig med skumgummi (Högtalarisolering, lik den jag länkade till) och satte böjen över ventilen, blev klart bättre men inte 100.
Satte en rörbit i böjen, kanske 40 cm oxå klädd med samma isolering, sen var ljudet borta.
Ingen snygg lösning, men enkel och fungerande utan att vara dyr.
Hur jag fick fast den på väggen över ventilen mins jag inte, det här är snart 40 år sen.
Klicka här för att svara


