Min inbyggnadsugn har pajat och jag ska köpa en begagnad. Jag verkar ha en vanlig stickkontakt på min (grå kontakt på bild) och den jag tänkte köpa har en vit (på bild inkl. dess uttag i väggen). Är det exakt samma kontakt eller är det något jag måste tänka på ?

Tvådelad bild, eluttag och nätsladd med europeisk kontakt, vit bakgrund, kontakt ej inkopplad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Hand håller vit europeisk stickkontakt med smuts och slitage, närbild, inomhus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta inte den helgjutna, skruva dit en som går att dela, då kan du för bra kontakt på stiften. t.o.m så går det vika ledaren så den blir dubbel i hålet. Annars så är det samma saker, du gör som du tycker och inget är fel.

• Gilla
Saintus
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ta inte den helgjutna, skruva dit en som går att dela, då kan du för bra kontakt på stiften. t.o.m så går det vika ledaren så den blir dubbel i hålet. Annars så är det samma saker, du gör som du tycker och inget är fel.
Ok, så om jag förstår dig rätt kan jag köpa den med vit kontakt och bara plugga in i väggen rakt av för det är samma kontakt som min gråa ?

Bästa svaret

Alla stickproppar är lika, det som kan skilja är grovleken på kabeln, vanliga skarvdosor med uttag och sladdar som köpes på billiga varuhusen är för det mesta 1 mm2 och jag kollar alltid upp att det är 1,5 mm2

• Gilla
Saintus
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Alla stickproppar är lika, det som kan skilja är grovleken på kabeln, vanliga skarvdosor med uttag och sladdar som köpes på billiga varuhusen är för det mesta 1 mm2 och jag kollar alltid upp att det är 1,5 mm2
Stort tack. Då kan jag köpa denna jag hittat utan att behöva anlita någon elektriker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.