Jag tror att vi har antingen tilläggsisolerat för mycket eller att det är för lite ventilation på vindan, vi får in vatten droppar i utbyggnaden (se bilden nedan) Jag har tidigare rivit innertaket i utbyggnaden och sett till att det fanns en luftspallt, som inte fanns tidigare, men vi får fortfarande in någon vattendroppe.
Jag funderar om man sätter en ventil (röd fyrkant i bilden nedan) i vindbrädorna på utbyggnaden att det skulle kanske hjälpa att elimininera problemet? (gröna pilar visar luftstörmen)

Jag funderar om man sätter en ventil (röd fyrkant i bilden nedan) i vindbrädorna på utbyggnaden att det skulle kanske hjälpa att elimininera problemet? (gröna pilar visar luftstörmen)

**DEt gick inte att redigera posten så jag gör instället en ny som är lite lättare att läsa!****
Jag tror att vi har antingen tilläggsisolerat för mycket eller att det är för lite ventilation på vindan, vi får in vatten droppar i utbyggnaden (se bilden nedan) Jag har tidigare rivit innertaket i utbyggnaden och sett till att det fanns en luftspallt, som inte fanns tidigare, men vi får fortfarande in någon vattendroppe.
Jag funderar om man sätter en ventil (röd fyrkant i bilden nedan) i vindbrädorna på utbyggnaden att det skulle kanske hjälpa att elimininera problemet? (gröna pilar visar luftstörmen)

Jag tror att vi har antingen tilläggsisolerat för mycket eller att det är för lite ventilation på vindan, vi får in vatten droppar i utbyggnaden (se bilden nedan) Jag har tidigare rivit innertaket i utbyggnaden och sett till att det fanns en luftspallt, som inte fanns tidigare, men vi får fortfarande in någon vattendroppe.
Jag funderar om man sätter en ventil (röd fyrkant i bilden nedan) i vindbrädorna på utbyggnaden att det skulle kanske hjälpa att elimininera problemet? (gröna pilar visar luftstörmen)

Snygg ritning!
Du har helt rätt att ventilation löser problemet. Låt det blåsa friska fläktar under taket, eftersom du isolerat bra! Snyggt jobbat! Hittar du ett bättre alternativ än att såga i vindskivan är det ännu bättre.
mvh Johan
Du har helt rätt att ventilation löser problemet. Låt det blåsa friska fläktar under taket, eftersom du isolerat bra! Snyggt jobbat! Hittar du ett bättre alternativ än att såga i vindskivan är det ännu bättre.
mvh Johan
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

