Vi har köksön som matbord och det fungerar jättebra. Lite tips bara;
Gör så att man kan sitta mittemot varandra det är inte kul att sitta och äta på rad
Ha minst 30 cm överhäng
120 djup är toppen
Vår köksö är 180x120 där det är 120x120 som har överhäng (sista 60 är lådor år båda håll). Sedan har vi jättesköna stolar så det är verkligen ingen kompromiss att sitta där utan jätteskönt att sitta och läsa tidningen.