Vi har köksön som matbord och det fungerar jättebra. Lite tips bara;

Gör så att man kan sitta mittemot varandra det är inte kul att sitta och äta på rad

Ha minst 30 cm överhäng

120 djup är toppen

Vår köksö är 180x120 där det är 120x120 som har överhäng (sista 60 är lådor år båda håll). Sedan har vi jättesköna stolar så det är verkligen ingen kompromiss att sitta där utan jätteskönt att sitta och läsa tidningen.
 
Att ha en stor matplats i köket är väl bara en tillfällig fluga framförallt i Sverige. Naturligtvis är det mycket trevligare att då man äter tillsammans att sitta frånskilt från köket. Att ha några barstolar i köket för snabbfrukost eller en lunch funkar jättebra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.