Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Har beställt ett kök som kommer imorgon, av någon anledning har vi nu insett att vi ej/knappt får plats med matbord i vårt kök!! (trots köksinredaren hade korrekta mått..)
Men som ni ser på bilden har vi beställt en köksö med extra plats för stolar och yta så benen får plats under bänkskivan.
Till frågan, kan man skippa matbord i köket och bara ha ön? Vi har däremot ett stort vardagsrum så där är platsen inga probelm.. Eller hade ni försökt få bänkskivan mindre och ev försökt flytta den länger in i köket och knött in ett matbord i köket?
Snälla hjälp.. Inte alls roligt med nytt kök just nu
Men som ni ser på bilden har vi beställt en köksö med extra plats för stolar och yta så benen får plats under bänkskivan.
Till frågan, kan man skippa matbord i köket och bara ha ön? Vi har däremot ett stort vardagsrum så där är platsen inga probelm.. Eller hade ni försökt få bänkskivan mindre och ev försökt flytta den länger in i köket och knött in ett matbord i köket?
Snälla hjälp.. Inte alls roligt med nytt kök just nu
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Vi är fem ena veckan och två andra veckan. 3 barn varranan vecka alltså dom är 5,6,8 år så de är rätt stora nu 
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Ytan från köksön till vägg är ca 190 cm..
När jag hade ett litet kök så köpte jag ett runt bord. När man var få personer så kunde man trycka ner det mot en vägg/hörn och var man flera så kunde man dra ut det på golvet. Ett runt bord rymmer mer personer än vad man kan tro. Som nu tex så står den mot en vägg och man kan lätt klämma in 5-6 stolar ändå (2 till om man flyttar ut det från väggen) men skulle vi haft ett fyrkantigt bord som bygger lika långt från vägg så skulle vi maxa 4 st då det inte skulle gå att sitta på någon av kortsidorna.
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Jag är rädd att det ser trångt ut.. det lutar åt att ha matbordet i vardagsrummet..
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Tror ni inte det blir snyggare med någon/ra hyllor på väggen bakom ön och ha matbordet i vardagsrummet? Eller hade ni flyttat ön och minskat dess bänkskiva? (Tror ändå det ser ihopklämt ut och vill inte minska bänkskivan..)
Man kan ju undra hur kökssäljaren tänkte..
Man kan ju undra hur kökssäljaren tänkte..
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Är det ingen som tror på matplats i vardagsrummet? Tror på det.. och slå in väggen om några år. kvik kan ev minska bänkskivan med 5 cm och vi kan flytta in ön ytterligare 5 cm då blir det 2 meter till vägg men tycker ändå det förstör ytan i köket..
Matplats i vardagsrummet fungerar säkert, men människan är lat av naturen så matplats i köket är att föredra + att om du inte har en matplats i köket så kan det påverka värdet på huset när ni en dag ska sälja
Medlem
· västra götaland
· 17 inlägg
Äsch vi har ju köksön som bord oavsett. Vi sitter typ aldrig i köket och äter, bara på helgen när vi har barnen. Vi slår in väggen mellan vardagsrummet och köket när den dagen kommer att vi skall sälja isåfall. Men har googlat lite bilder och jag kan inte se många som har både ö med stolar och köksbord i köket.
det gör jagIsabelle84 skrev:
Man MÅSTE inte äta i köket och kan man slippa det så ser jag bara fördelar
gaia
