3 709 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Hjälp med källarprojekt!
Har borrat en del hål i källargolvet nu för att kolla tjockleken.
Verkar som om plattan faktiskt är ca 30 cm under ytterväggarna och ca 20cm i övrigt. Mycket betong!d^_^b
Därför funderar jag på en lösning som jag ritat upp.
Man kanske skulle kunna såga upp plattan i smårutor och sen bila bort klumparna ca 10-12 cm av plattan.
Vad tror ni?
Andra tips?
Verkar som om plattan faktiskt är ca 30 cm under ytterväggarna och ca 20cm i övrigt. Mycket betong!d^_^b
Därför funderar jag på en lösning som jag ritat upp.
Man kanske skulle kunna såga upp plattan i smårutor och sen bila bort klumparna ca 10-12 cm av plattan.
Vad tror ni?
Andra tips?
Kanske bara är jag, men jag skulle nog vara ganska försiktig att bila bort en del av konstruktionen som är "bärande" och ej armerad. Och hur skall du få ytan så jämn att du kan isolera på? Du måste nog jämna av med något.
Och, tänk inte ens på att bila bort hela kakan och bara lämna längs ytterväggar. Vad är det då som gör att dina källarväggar inte börja ge sig inåt?
Och, tänk inte ens på att bila bort hela kakan och bara lämna längs ytterväggar. Vad är det då som gör att dina källarväggar inte börja ge sig inåt?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
