Hej,

jag skulle behöva lite tips från forumet ang. installation av radiatorer på övervåningen. Jag har pexrör (Roth Multipex rör-i-rör) som jag tänkte dra i ett enrörssystem i vägg och gå ut till radiatorerna. Från golv hade det bara varit att böja upp pexslangen och skruva fast i radiatorkopplet men då jag går från vägg så får jag två böjar väldigt tätt eller tänker jag fel? Kan jag t.ex. böja ut pexröret och ta två klämringskopplingar och ett förböjt rör och koppla till radiatorkopplet eller vad säger ni?

Tacksam för tips på enklast och bäst installation av detta.

/Yamma
 
stick dom rakt ut från väggen o anslut med en vinkel koppling ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.