37 181 läst ·
493 svar
37k läst
493 svar
Hjälp med inköpslista
Folk brukar ha lite hyfs och inte kleta ner andras frågor med saker som faller för långt utanför ämnet. Men trots att jag vädjat flera gånger om att få svar på mina frågor fortsatte matematikdiskussionen.
Är ju nästan omöjligt för någon att svara på dina frågor när du inte klargör förutsättningarna?D Derbyboy skrev:
Är nog därför folk kallar dig "hemlighetsfull", men sanningen är väl då snarare att du är okunnig?
Beror väl på hur man ser det. Okunnig har väl redan konstaterats.Violina skrev:
Jag vet inte vad som är relevant i informarmation för att besvara mina frågor.....
Jag har frågat vilken information som behövs för att svara på mina frågor.
Det bästa hade ju varit om du hade frågat elektrikern (som ska utföra installationen och rimligtvis vet förutsättningarna) vad du ska köpa, eller ännu bättre, låta denne inhandla materialet till dig.D Derbyboy skrev:
Men du ställer frågor så här:D Derbyboy skrev:
Vilken JFB ska jag ha?
Vilken dvärgbrytare ska jag ha?
Varför tror du egentligen det finns olika sorter.. För att det finns olika förutsättningar, som inte framgår.
Det finns en elektriker.
Men denna vet bara en sak och det är att QC är fräckt.
Är det inte enklare du bara skriver vad du egentligen vill ha hjälp med, denna tråden hade kunnat vara över efter 3 inlägg då.
Och formlerna som beskrivs innan är som sagt inte korrekta då dessa beskriver den skenbara effekten men presenteras som aktiv.
Men detta var ett sidospår du inte ville veta av.
E El-Löken66 skrev:Men du ställer frågor så här:
Vilken JFB ska jag ha?
Vilken dvärgbrytare ska jag ha?
Varför tror du egentligen det finns olika sorter.. För att det finns olika förutsättningar, som inte framgår.
Det finns en elektriker.
Men denna vet bara en sak och det är att QC är fräckt.
Är det inte enklare du bara skriver vad du egentligen vill ha hjälp med, denna tråden hade kunnat vara över efter 3 inlägg då.
Och formlerna som beskrivs innan är som sagt inte korrekta då dessa beskriver den skenbara effekten men presenteras som aktiv.
Men detta var ett sidospår du inte ville veta av.
Generellt brukar det vara bättre att den som besitter kunskapen att efterfråga nödvändig information än att jag ska sitta och gissa ville. Information som behövs för att svara på frågan.
Elementgrupperna 1, 2 och 3 ska ligga på lika många dvärgar men vederbörande har inte plats för det i centralen och vill få fuska till det med wago kors och tvärs för att det tydligen är så man gör om man är hempulare och saknar kunskaper om elsäkerhet.M MrMagic skrev:
Nu tror jag att TS själv kommer att göra kopplingen i sin central eftersom han ställer så mycket frågor om både dvärgar och jordfelsbrytare här på forumet. Frågor han istället borde ställa till sin elektriker som tydligen gett honom uppdraget att köpa materialet.
JAG KAN GE INFORMATION BARA NI BERÄTTAR VILKEN INFORMATION NI BEHÖVER!!!!Violina skrev:
jag kan inte gissa vad ni behöver för information!
Ställ istället frågan som du egentligen vill ha svar på?D Derbyboy skrev:
Hur kopplar jag in mina element och vad behöver jag köpa?
Ska det vara så svårt?
Ingen kan bita dig om du inte bor granne med Stilberg