Ingen som tycker det är korkat att ha hela husets uppvärmning på en trefasdvärg? Trist om säkringen går när man är på semester en vecka...

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D
Folk brukar ha lite hyfs och inte kleta ner andras frågor med saker som faller för långt utanför ämnet. Men trots att jag vädjat flera gånger om att få svar på mina frågor fortsatte matematikdiskussionen.

D Derbyboy skrev:
Folk brukar ha lite hyfs och inte kleta ner andras frågor med saker som faller för långt utanför ämnet. Men trots att jag vädjat flera gånger om att få svar på mina frågor fortsatte matematikdiskussionen.
Är ju nästan omöjligt för någon att svara på dina frågor när du inte klargör förutsättningarna?

Är nog därför folk kallar dig "hemlighetsfull", men sanningen är väl då snarare att du är okunnig?

D
M MrMagic skrev:
Ingen som tycker det är korkat att ha hela husets uppvärmning på en trefasdvärg? Trist om säkringen går när man är på semester en vecka...
Primärt värms huset av en LLVP. Elementen går bara om pumpen brakar eller det mot förmodan blir minus 25 typ

D
Violina Violina skrev:
Är ju nästan omöjligt för någon att svara på dina frågor när du inte klargör förutsättningarna?

Är nog därför folk kallar dig "hemlighetsfull", men sanningen är väl då snarare att du är okunnig?
Beror väl på hur man ser det. Okunnig har väl redan konstaterats.

Jag vet inte vad som är relevant i informarmation för att besvara mina frågor.....

Jag har frågat vilken information som behövs för att svara på mina frågor.

D Derbyboy skrev:
Beror väl på hur man ser det. Okunnig har väl redan konstaterats.

Jag vet inte vad som är relevant i formation för att besvara mina frågor.....

Jag har frågat vilken information som behövs för att svara på mina frågor.
Det bästa hade ju varit om du hade frågat elektrikern (som ska utföra installationen och rimligtvis vet förutsättningarna) vad du ska köpa, eller ännu bättre, låta denne inhandla materialet till dig.

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
JAG ÄR INTE HEMLIGHETSFULL!!!!!

- ställ fråga så svarar jag men jag vet inte vad som är relevant för att svara på mina frågor.

- jag har startat en ny tråd eftersom 99 procent av det som diskuterades rörde hur man ska räkna ut någonting. Det var jävligt tröttsamt
Men du ställer frågor så här:
Vilken JFB ska jag ha?
Vilken dvärgbrytare ska jag ha?

Varför tror du egentligen det finns olika sorter.. För att det finns olika förutsättningar, som inte framgår.

Det finns en elektriker.

Men denna vet bara en sak och det är att QC är fräckt.

Är det inte enklare du bara skriver vad du egentligen vill ha hjälp med, denna tråden hade kunnat vara över efter 3 inlägg då.

Och formlerna som beskrivs innan är som sagt inte korrekta då dessa beskriver den skenbara effekten men presenteras som aktiv.
Men detta var ett sidospår du inte ville veta av.

• Gilla
TechChad och 2 till
  • Laddar…
D
Violina Violina skrev:
Det bästa hade ju varit om du hade frågat elektrikern (som ska utföra installationen och rimligtvis vet förutsättningarna) vad du ska köpa, eller ännu bättre, låta denne inhandla materialet till dig.
för att du inte kan svara eller?

D Derbyboy skrev:
Nej, ingen som inte har kunskap om vad du har kan svara på vad du behöver, och eftersom du inte kan ge oss den informationen så kan ingen här (med säkerhet) svara på vad du ska ha.

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D
E El-Löken66 skrev:
Men du ställer frågor så här:
Vilken JFB ska jag ha?
Vilken dvärgbrytare ska jag ha?

Varför tror du egentligen det finns olika sorter.. För att det finns olika förutsättningar, som inte framgår.

Det finns en elektriker.

Men denna vet bara en sak och det är att QC är fräckt.

Är det inte enklare du bara skriver vad du egentligen vill ha hjälp med, denna tråden hade kunnat vara över efter 3 inlägg då.

Och formlerna som beskrivs innan är som sagt inte korrekta då dessa beskriver den skenbara effekten men presenteras som aktiv.
Men detta var ett sidospår du inte ville veta av.

Generellt brukar det vara bättre att den som besitter kunskapen att efterfråga nödvändig information än att jag ska sitta och gissa ville. Information som behövs för att svara på frågan.

M MrMagic skrev:
Elementgrupperna 1, 2 och 3 ska ligga på lika många dvärgar men vederbörande har inte plats för det i centralen och vill få fuska till det med wago kors och tvärs för att det tydligen är så man gör om man är hempulare och saknar kunskaper om elsäkerhet.

Nu tror jag att TS själv kommer att göra kopplingen i sin central eftersom han ställer så mycket frågor om både dvärgar och jordfelsbrytare här på forumet. Frågor han istället borde ställa till sin elektriker som tydligen gett honom uppdraget att köpa materialet.

• Gilla
Violina
  • Laddar…
D
Violina Violina skrev:
Nej, ingen som inte har kunskap om vad du har kan svara på vad du behöver, och eftersom du inte kan ge oss den informationen så kan ingen här (med säkerhet) svara på vad du ska ha.
JAG KAN GE INFORMATION BARA NI BERÄTTAR VILKEN INFORMATION NI BEHÖVER!!!!

jag kan inte gissa vad ni behöver för information!

D Derbyboy skrev:
För att det inte finns någon elektriker

• Gilla
Violina
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:

Berätta för oss EXAKT vad det är du har. Det är de informationen som behövs.

E
D Derbyboy skrev:
Generellt brukar det vara bättre att den som besitter kunskapen att efterfråga nödvändig information än att jag ska sitta och gissa ville. Information som behövs för att svara på frågan.
Precis och det är @Derbyboy som besitter en totalt överlägsen kunskap om hur det ser ut hemma hos @Derbyboy jämfört med en valfri forums medlem på Byggahus.

Vad vill du göra och varför.

Vad har din elektriker sagt, finns denna människa ens?

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:

Ställ istället frågan som du egentligen vill ha svar på?

Hur kopplar jag in mina element och vad behöver jag köpa?

Ska det vara så svårt?
Ingen kan bita dig om du inte bor granne med Stilberg;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.