Köpte precis en byggfläkt.
Står att den gick köra på 220\380v
Antar att den blåser mer på 380 och då vill jag ha det.
Hur vet jag hur detta ska kopplats Jag har nu 380 rund dosa i garaget.
Står att den gick köra på 220\380v
Antar att den blåser mer på 380 och då vill jag ha det.
Hur vet jag hur detta ska kopplats Jag har nu 380 rund dosa i garaget.
Då får du börja med att flytta till Norge. Där finns det 230V trefas. Det förekommer inte i Sverige.
Jag kör min 220v svets i 380v uttaget. Med sån "skarv" för att inte skjuta säkringen. Trodde det kanske gick göra likadant med den. Men det kanske e två helt olika saker. Flytta kändes rätt onödigt just nu så.
Hur ska jag koppla för att kunna använda den.?
Går bara tre kablar ut från den.
Hur ska jag koppla för att kunna använda den.?
Går bara tre kablar ut från den.
Det svenska elnätet har 400V spänning fas-fas och 230V fas-nolla. När man kopplar om motorn till 230V är det för elnät med 230V fas-fas. Man kön även köra den hjälpligt med enfas 230V genom att generera ytterligare en fas med en kondensator.
Din svets förutsätter jag är ansluten fas-nolla även om du använder en 3fas kontakt. Dvs. ingen skillnad mot ett vanligt enfasuttag.
Vad är det du vill uppnå?
Din svets förutsätter jag är ansluten fas-nolla även om du använder en 3fas kontakt. Dvs. ingen skillnad mot ett vanligt enfasuttag.
Vad är det du vill uppnå?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
De ska sitta på faspolerna. Biledaren kopplas till jord. Det är 50% sannolikhet att den surrar åt rätt håll. Om det blir fel byter du plats på två fas ledare.
Den där sladden är dock inte lämplig att använda till en kontakt.
Den där sladden är dock inte lämplig att använda till en kontakt.