Hej,

Jag hade tänkt att köpa ett element till lägenheten. Skulle säga att ytan elementet behövs på är ca 30m2. Jag kommer inte montera den på väggen. Det jag vet är att jag vill ha ett element med olja.
Vilket är egentligen bäst för mitt ändamål tror ni?

Jag har tittat på Mill Premium Element (olja, ABH200DN, 2000w) samt LVI Panelradiator Yali digital (750w).
Elementen kostar ca 2000kr.
 
LVI Panelradiator är väl avsedda för väggmontage? Kanske det finns lösa ben att köpa till?

Det är stor skillnad i effekt på dessa två. Räknar man på 50 W/m2 så hamnar man på 1500W på dina 30m2, så då är 2000W mest lämplig.
Är det den enda värmekällan? Eller hur värms lägenheten upp i övrigt?
 
Hej,

Man kan köpa till ben.
Nej jag har luftburen värme i lägenheten men den är inte till så stor hjälp...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.