14 353 läst ·
56 svar
14k läst
56 svar
Hjälp med infästning av bärlinor till förråd
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Dagens verk. Lite inpassning av spikläkt uppe och nere. Hade ingen direkt isolering till ytterhörnen så jag fick slakta lite stenull från en skorstensisolering jag hade hemma. Fjällpanel. Får bli 70-stolpar i hörnen. Börjar ta sig 
Har börjat fundera på innerväggar nu. Tänkte först sätta plyfa invändigt och måla. Tanken som slagit mig är att då jag inte kommer sätta byggplast/ångspärr invändigt så kanske det är en dum idé?
Jag tänker mest på fukt och plyfa kanske inte är en bra kombo.
Om det är oklart så blir väggen utifrån
anel, luftspalt/spikläkt, stenullsisolering, innerskiva av något slag.
Vad sägs om liggande råspont istället? Hade blivit svinsnyggt... och kanske bättre ur eventuell fuktsynpunkt?
Jag tänker mest på fukt och plyfa kanske inte är en bra kombo.
Om det är oklart så blir väggen utifrån
Vad sägs om liggande råspont istället? Hade blivit svinsnyggt... och kanske bättre ur eventuell fuktsynpunkt?
Lite finlir innan lunch. Måste fixa inpassning till eventuell takpanel. Svårt att göra det i efterhand. Fick bygga om det en gång bara 
FEL!!!! Ner med möget igen...

Börja om!
Rätt!
Extra list för att få rak inpassning på takpanel. Blir bara några centimeter panel på sidan av taket, men det är detaljerna som räknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
FEL!!!! Ner med möget igen...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börja om!
Logga in
Skapa konto
Rätt!
Logga in
Skapa konto
Extra list för att få rak inpassning på takpanel. Blir bara några centimeter panel på sidan av taket, men det är detaljerna som räknas.
Redigerat:
En sida till klar
Lite spiklister till oljeboarden...
Funderingar på hur vindpappen och insektsnätet skall ansluta. För börja med skivorna så klarnar det nog.
Logga in
Skapa konto
Lite spiklister till oljeboarden...
Logga in
Skapa konto
Funderingar på hur vindpappen och insektsnätet skall ansluta. För börja med skivorna så klarnar det nog.
De som skall gräva in el i bygget vill att jag väntar med att sätta sista väggen, plus golvet. Förståeligt på ett sätt. Spelar det någon egentlig roll om man sätter väggar, golv eller tak först?
Det är ju ett förråd, så jag planerar inte att byta något av det innan jag flyttar till lägenhet eller in på ”hemmet”. Men det finns kanske någon logik man ”skall” följa?
Det är ju ett förråd, så jag planerar inte att byta något av det innan jag flyttar till lägenhet eller in på ”hemmet”. Men det finns kanske någon logik man ”skall” följa?
Här går det inte undan. Inställt på grund av regn typ.
Fastnade på elen som jag hela tiden tänkt ”det fixar jag sen”. Men, nu var det dags. Nu är det färdigtänkt och på plats, i alla fall dosor och rör.
Spikat oljeboard, eller skruvat... fick bli farmarskruv som jag hade hemma.
hittade min smygvinkel också, borde alla ha
Fastnade på elen som jag hela tiden tänkt ”det fixar jag sen”. Men, nu var det dags. Nu är det färdigtänkt och på plats, i alla fall dosor och rör.
Spikat oljeboard, eller skruvat... fick bli farmarskruv som jag hade hemma.
hittade min smygvinkel också, borde alla ha
Produkter som diskuteras: "smygvinkel"
Smygvinkel 9574 Bahco
Överföring ab vinkel till arbetstycke
212 kr inkl moms
Läs mer