Hej,
Det är så att golvläggaren har lagt nytt golv men vid nästa rum så är det stopp, pga av att det är ett stup där andra rummen börjar (alltså vid golvtröskeln).

Vad behöver jag för att fylla hålet så golvet kan fortsätta läggas??

Ska man lägga flera lager träbitar/reglar eller vad rekommenderar ni ?

Tacksam för svar

Vad har du för bjälklag?

Om du har betong så skulle jag flytspackla.

Bjälklag, ingen aning, säkert betong, det är en bostadsrätt och inte en villa.

"Hålet" är ca 5cm djup, 10cm brett och 80cm lång.

Köper man flytspackel på burk som vanlig spackel eller måste man bland själv osv ??

Det ligger massa smuts från träflisor och damm från spackelslipningar i hålet också.

Går det att använda skumfog eller är det för klent ??

Köp en säck rapid (snabb) flytspackel, blanda med vatten och häll i vallgraven...

Kostar runt 200 kr för en säck.

Lycka till :-)

Går det inte att lägga en regel och sen kasta i finspackel (byggmax) som man har så mycket över ??

Med flytspackel så måste jag fixa visp, hink osv..

Vad är det för golv som läggs? Är det parkett så blir det ju nästan perfekt med en bit 2"4 i hålet och sen dubbla lager foam/papp för att fylla upp resterande mm.

Är det matta så skippa flytspackel då du nästan garanterat kommer att få bättringsspackla. Jag har för mig att fix (till kakel/klinker) finns att köpa färdigblandat. Vanligt fix som man blandar själv med vatten fungerar ypperligt att spackla med, så det borde färdigblandat också göra.

Sen måste jag bara fråga; Varför löser inte golvläggaren problemet?

Det var en vän som la golvet och han vet ej.

Golvet är parkettgolv.

OK, så nåt typ av fix/flytspackel som ska vara färdigblandat ska duga, stämmer det ??

(Edit)
Går det att använda detta, är den färdigblandad ??
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-18234.aspx

Redigerat:
Det behöver inte vara färdigblandat, men det verkade som du ville slippa fixa visp, hink osv. Det du länkade till lär fungera utmärkt.

OK, blev den burken.
Får se nu hur det går när det har torkat.

Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.