En av våra lampor ovanför spegeln i badrummet ramlade i golvet för ett tag sedan och nu behöver jag hjälp att hitta nya. Nuvarande lampor är ca 7 cm i diameter och jag har borrat hål i kaklet i denna diameter. Har som synes (dålig bild dock...) 2 lampor idag, så enklast är att fortsätta med en sådan lösning. Tidigare belysning var sådär halvbra,(mer mysbelysning än starkt ljus) men det sitter även en 3-spot i taket som är dimbar och som används för att få bra belysning.
Badrumsinteriör med vitt kakel, en rund ogiltig lampa ovan spegel och en tom armatur där en annan lampa saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrummet har vitt kakel, svart klinker och högblanka svarta badrumsmöbler. Även takspotten är svart.
Så finns det någon som har förslag på någon passande belysning ovanför spegeln?

• Felaktig bild för kontext, bilden visar morötter som skördas, inte badrumsbelysning.
    Skapa konto
Redigerat:
En tre-pack med takspottar passar över spegeln.
Det är väl ungefär det enda stället där spotlights passar.

Men vad har morötterna med badrumsbelysningen att göra?

Tack för de olika tipsen.
Jag fastnade för Opus 100 H100 Svart som fanns till bra pris hos byggfabriken. Med rabattkoden B7831 blev det dessutom 10% rabatt. Svart och vit Opus 100 H100 taklampa som valts för ett byggprojekt.
Skapa konto
.
Och nej, morötterna hade inte mycket med belysningen att göra, men en bild piggar ju alltid upp! :D

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.