Har planer på att förändra planlösningen stort på bottenvåningen. Detta för att köket känns onödigt stort medan groventré och badrum känns onödigt litet. Bifogar bilder på planlösningen före och efter renovering. Vad tror ni? Mina eventuella fahågor är att köket ska kännas trångt. Ser i och få sig en fördel med att groventrén/tvättstugan blir så mycket större samt att badrummet blir lite större. Vi behöver i alla fall renovera badrum och kök och det känns som att det då är läge att tänke ett steg längre.
Från groventrén kommer man in i hallen till höger och till köket ovanför till vänster. Från köket är det en stor öppning in mot matrum. Har startat en annan tråd under kök för att få hjälp med den planlösningen.
Tack för hjälpen på förhand!
Från groventrén kommer man in i hallen till höger och till köket ovanför till vänster. Från köket är det en stor öppning in mot matrum. Har startat en annan tråd under kök för att få hjälp med den planlösningen.
Tack för hjälpen på förhand!
Är inte groventren onödigt stor nu? Vad ska ni ha vid väggen mitt emot badkaret?
Det verkar ju som att ni gör ett rent arbetskök nu och det går säkert bra, men är det verkligen tillräckligt med arbetsyta i köket i nya förslaget? Om ni flyttar tvättpelare och sånt till höger i nya grovtvätten så kanske det kan vara en bänk till vänster också. Och då kan ni utnyttja den till köksaktiviteter också om köket i vissa lägen känns litet.
Det verkar ju som att ni gör ett rent arbetskök nu och det går säkert bra, men är det verkligen tillräckligt med arbetsyta i köket i nya förslaget? Om ni flyttar tvättpelare och sånt till höger i nya grovtvätten så kanske det kan vara en bänk till vänster också. Och då kan ni utnyttja den till köksaktiviteter också om köket i vissa lägen känns litet.
Klicka här för att svara

