Jag skulle behöva lite tips och råd med hur jag ska göra klart mina fönster i källaren. Hantverkaren har stuckit för han vill ha mer betalt än det vi hade kommit överens om. Dessutom upptäckte jag att han hade fuskat så jag har fått ta bort allt halvfärdigt han hade gjort runt fönsterna och nu måste jag slutföra det själv.
Som ni ser på bilderna nedan så måste jag först få till en någorlunda jämn yta att sätta in fönsterna i. Nederkanten på fönstergluggarna ska vara ca 3-5 cm över nuvarande nivå. Min tanke är att först bara gjuta nederdelen med finbetong så fönstret har en jämn yta att vila på. Efter att fönstret är i nivå och isolerat runt om så putsar jag runt om så att det ser snyggt ut. Frågan är först omallt? Jag kommer behöva putsa va 4 cm i överkant också annars blir det väldigt stor lucka upptill och jag kan inte höja upp fönstrena för mycket då det ska komma ett undertak på insidan som bygger ner en bit. Jag använder putsbruk B till detta. Jag har totalt 4 fönster som ser typ likadana ut.
Tacksam för snabbt svar så jag hinner bli klar med detta innan kylan och regnet kommer.
Mvh
Daniel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in