Har ett 70tals hus i rött tegel och allt utvändigt trä i svart samt svart tak. Nu bygger vi uterum av en befintlig uteplats som även den gått i svart och impat trä.
Utsidan under fönstren kommer bli lockpanel.
Jag tycker det är superfräscht med vitt.. Speciellt ihop med nylaggd trall. Men kommer det bli konstigt med ett vitt uterum till resten av huset? Känns inget kul med svart utsida på nya uterummet. Kanske vit panel och svarta stolpar/tak. Eller röd panel? Spotta på med ideer! Kan tänka mig måla om allt trä på huset med för att få det snyggaste alternativet.. Men har inte känslan att se framför mig vad som passar bäst.
Tacksam för alla bidrag
Utsidan under fönstren kommer bli lockpanel.
Jag tycker det är superfräscht med vitt.. Speciellt ihop med nylaggd trall. Men kommer det bli konstigt med ett vitt uterum till resten av huset? Känns inget kul med svart utsida på nya uterummet. Kanske vit panel och svarta stolpar/tak. Eller röd panel? Spotta på med ideer! Kan tänka mig måla om allt trä på huset med för att få det snyggaste alternativet.. Men har inte känslan att se framför mig vad som passar bäst.
Tacksam för alla bidrag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Om du gör uterummet vitt så tror jag att det kommer att lysa och kännas som en främmande fågel vid ditt hus, dvs inte smälta in alls. Det snyggaste tror jag blir om du kan ta upp den mörka färgen du har under fönstren och på gaveln. Falu svart kanske? Svart gör sig väldigt snyggt mot grönt på sommaren.
Visst är vitt fint, men bara om det är på rätt plats. Svart är också fint tycker jag. Du kan ju mysa till det med färger på möbler och tyger inne i rummet. Framför allt grönt och blommor kommer att bli väldigt snyggt till det svarta.
Visst är vitt fint, men bara om det är på rätt plats. Svart är också fint tycker jag. Du kan ju mysa till det med färger på möbler och tyger inne i rummet. Framför allt grönt och blommor kommer att bli väldigt snyggt till det svarta.
Klicka här för att svara