Ska byta ut vårt kök och har tänkt ha wenge nertill och vit högblank lucka uppe med wenge stomme. Men nu till frågan vad ska man ha för bänkskiva som passar till wenge?
Kikade på en vit högblank bänkskiva, men fick veta att den var mycket känslig mot repor. Kanske inte lyckat då man har småbarn.

Har ni något tips??

Mvh Erica
 
Hej!

Det finns många alternativ jag skulle gilla till Din kombination. Skriv gärna en rad om vad Du har för golv.

Kanske:
1. En rostfri skiva?
2. Svart granit?
3. Matt vit komposit?

/Carl
 
A
Svart glas eller det kanske blir för mörktmot wenge. Hittade den här men det kanske va den ni hade kollat på?
http://www.lgcoll.se/ eller så kanske det skulle va snyggt om bänksivan också är i wenge.
 
Alla nya material som dyker upp, framför allt konstgjorda, kan man känna sig trygg med dessa?
Min egen erfarenhet av diverse plast och kompositmaterial är inte särskilt goda
Missfärgningar, repor, håller inte vad man förväntar sig av något som helst skall se någorlunda fräscht ut efter 10-15 år
Vad tror ni?
Eller skall man räkna med byte efter 3-5 år?
 
A
Så du menar att det e helt ok med ett kök från -97?? Då hade jag syrabetsade köksluckor, diagonalt kakel och knallblå tapet med en bård mitt på väggen (med lite köksmotiv) :)
 
Själv leasar jag mitt kök, de kommer och byter ut mot nytt en gång i halvåret. Sex månader är max tycker jag man står ut sen måste det hända lite nytt. ;)
 
Vi håller som bäst på med vårt nya kök.
Överskåpen är vita högblanka och underskåpen är Brunsvarta.
Vi valde en vit laminatskiva med stålkant. Tycker det binder ihopa det bra.

( som ni ser är det inte riktigt färdigt än, men det tar sig)
 
  • IMG_2176.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kalleman skrev:
Själv leasar jag mitt kök, de kommer och byter ut mot nytt en gång i halvåret. Sex månader är max tycker jag man står ut sen måste det hända lite nytt. ;)
HeHe :p
Hur står du ut de sista tre månaderna?
 
A
Manne1975 skrev:
Vi håller som bäst på med vårt nya kök.
Överskåpen är vita högblanka och underskåpen är Brunsvarta.
Vi valde en vit laminatskiva med stålkant. Tycker det binder ihopa det bra.

( som ni ser är det inte riktigt färdigt än, men det tar sig)
Snyggt! var kommer köket i från?
 
Tackar!

Det är IKEA kök med Nexux luckor nere och Abstrakt där uppe.
 
A
Jaha! Men varför har ni ingen bänkyta mellan spisen och diskho?
 
Största anledningen är att vi inte ville dra om avloppet, då det är ett gammalt gjutjärn som vi inte kände att vi skulle klara på egen hand.
Sedan var det faktiskt en liten planeringsmiss också inblandad, men vi tycker det funkar ändå ;)
 
Manne1975: Bänkskivan är den högblank eller? Köpt vart?
 
Det är en vit Laminat med stålkant, från IKEA.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.