Ska byta ut vårt kök och har tänkt ha wenge nertill och vit högblank lucka uppe med wenge stomme. Men nu till frågan vad ska man ha för bänkskiva som passar till wenge?
Kikade på en vit högblank bänkskiva, men fick veta att den var mycket känslig mot repor. Kanske inte lyckat då man har småbarn.
Har ni något tips??
Mvh Erica
Kikade på en vit högblank bänkskiva, men fick veta att den var mycket känslig mot repor. Kanske inte lyckat då man har småbarn.
Har ni något tips??
Mvh Erica
Svart glas eller det kanske blir för mörktmot wenge. Hittade den här men det kanske va den ni hade kollat på?
http://www.lgcoll.se/ eller så kanske det skulle va snyggt om bänksivan också är i wenge.
http://www.lgcoll.se/ eller så kanske det skulle va snyggt om bänksivan också är i wenge.
Alla nya material som dyker upp, framför allt konstgjorda, kan man känna sig trygg med dessa?
Min egen erfarenhet av diverse plast och kompositmaterial är inte särskilt goda
Missfärgningar, repor, håller inte vad man förväntar sig av något som helst skall se någorlunda fräscht ut efter 10-15 år
Vad tror ni?
Eller skall man räkna med byte efter 3-5 år?
Min egen erfarenhet av diverse plast och kompositmaterial är inte särskilt goda
Missfärgningar, repor, håller inte vad man förväntar sig av något som helst skall se någorlunda fräscht ut efter 10-15 år
Vad tror ni?
Eller skall man räkna med byte efter 3-5 år?
Vi håller som bäst på med vårt nya kök.
Överskåpen är vita högblanka och underskåpen är Brunsvarta.
Vi valde en vit laminatskiva med stålkant. Tycker det binder ihopa det bra.
( som ni ser är det inte riktigt färdigt än, men det tar sig)
Överskåpen är vita högblanka och underskåpen är Brunsvarta.
Vi valde en vit laminatskiva med stålkant. Tycker det binder ihopa det bra.
( som ni ser är det inte riktigt färdigt än, men det tar sig)
Största anledningen är att vi inte ville dra om avloppet, då det är ett gammalt gjutjärn som vi inte kände att vi skulle klara på egen hand.
Sedan var det faktiskt en liten planeringsmiss också inblandad, men vi tycker det funkar ändå
Sedan var det faktiskt en liten planeringsmiss också inblandad, men vi tycker det funkar ändå
Klicka här för att svara
