Ja, ni läste rätt...
Min sambo lyckades lägga en blöja med nr.2 i på vår bänkskiva av ek när hon bytte på vår bebbe. Hon glömde bort blöjan och bajs rann ut och har nu torkat på ekskivan.
Hur får jag bort detta? Två sandpapper?
Skivan var ändå ganska sträv så jag har ändå tänkt att slipa till den så den blir len, men är sandpapper bäst då och sedan olja?
Tack!
(Ursäkta om posten är i fel forumavdelning)
Min sambo lyckades lägga en blöja med nr.2 i på vår bänkskiva av ek när hon bytte på vår bebbe. Hon glömde bort blöjan och bajs rann ut och har nu torkat på ekskivan.
Hur får jag bort detta? Två sandpapper?
Skivan var ändå ganska sträv så jag har ändå tänkt att slipa till den så den blir len, men är sandpapper bäst då och sedan olja?
Tack!
(Ursäkta om posten är i fel forumavdelning)
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Du kanske skall börja med att skura rent med en kraftig rotborste och vatten och rengöringsmedel.
Annars kanske du bara sprider ut skiten över hela ytan.
Välkommen till Bygga Hus-forumet och till livet som småbarnsförälder
Om några år är bebben förhoppningsvis rumsren.
Annars kanske du bara sprider ut skiten över hela ytan.
Välkommen till Bygga Hus-forumet och till livet som småbarnsförälder
Om några år är bebben förhoppningsvis rumsren.
Byt bänkskiva... 
Jag skulle prova att bleka fläcken med Klorin och sedan slipa om hela skivan. Klorin kanske normalt är i starkaste laget för en träskiva men i detta fall känns det motiverat.
Välkommen till forumet för övrigt.
Välkommen till forumet för övrigt.
Ett klassiskt sätt att få bort fläckar är annars att lika löser lika. Men jag vet inte om det är något du är beredd att testa?
Sandpapper är annars bra att slipa med, ska du göra hela ytan är det såklart lättare att använda en slipmaskin, finns att hyra om du inte vill köpa...
Behöver du mer sliptips så finns det tex här
Sandpapper är annars bra att slipa med, ska du göra hela ytan är det såklart lättare att använda en slipmaskin, finns att hyra om du inte vill köpa...
Behöver du mer sliptips så finns det tex här
Allvetare
· Stockholm
· 1 841 inlägg
Bre inga mackor där!
Klicka här för att svara