Hej! Tänkte köpa sonoff T2 strömbrytare men kom på att det inte är möjligt när jag kollade befintliga strömbrytare i min lägenhet(som nån tratt målat på ganska bra). I brytaren så är det endast en gul(ser ut och vara det) samt en brun fasledare. Alltså bara två kopplingar och ingen neutral. Elen i resten av lägenheten ser inte ut och vara lika gammal. Vill få det bekräftat, det är alltså inte möjligt i detta fall?
En gammal strömbrytare med två ledare, en gul och en brun, utan synlig neutral ledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Neutralledaren ansluts ej till en traditionell brytare. Ibland kan neutralledaren passera bakom brytaren på väg till eluttag eller vidare till lampkontakten.

E etompau skrev:
Neutralledaren ansluts ej till en traditionell brytare. Ibland kan neutralledaren passera bakom brytaren på väg till eluttag eller vidare till lampkontakten.
jag förstår, i mitt fall finns inget eluttag under, men jag får kolla. Om den är synlig bakom strömbrytaren så finns den tyvärr inte där, jag har tagit bort strömbrytaren och det var tomt där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.