B
Trycket är beroende på hur högt du har från klockan till din högsta punkt i värmesystemet, du vill aldrig ha undertryck någonstans

• Gilla
ParadisOskar93
  • Laddar…
ParadisOskar93 ParadisOskar93 skrev:
Jag hittade kranen så jag håller på att fylla systemet till cirka 1 bar. Vad ska jag göra sen när den är uppe i det trycket?
Det kan hända att du inte behöver lufta ens om det inte är bubbel såklart i radiatorerna. Frågan är däremot varför mätaren är på noll och ditt tryck borta. Håll koll på det för om det sjunker mycket så finns det troligtvis ett läckage någonstans.

• Gilla
ParadisOskar93 och 1 till
  • Laddar…
B
Vad/var ska jag stänga av pumpen? Jag har inte riktigt fattat var jag ska göra det?
jag ser dock inga problem med att ha pumpen igång.

• Gilla
ParadisOskar93
  • Laddar…
B Boan skrev:
jag ser dock inga problem med att ha pumpen igång.
Varför är det så många som säger/skriver att man ska stänga av den? Jag blir förvirrad :dizzy:

När man har noll tryck i värmesystemet är det bra att passa på att kontrollera förtrycket i pannans expansionskärl. Ska normalt vara 0,5 bar.

• Gilla
Boan
  • Laddar…
B
Oklart. Men det ska inte spela så stor roll... men visst, det gör ju inget att stänga av

• Gilla
ParadisOskar93
  • Laddar…
B
J Josth skrev:
När man har noll tryck i värmesystemet är det bra att passa på att kontrollera förtrycket i pannans expansionskärl. Ska normalt vara 0,5 bar.
om du har slutet, det sitter en nippel för vanlig luftpåfyllning likt bildäck. Det är bra att kolla

Vad var den där klockan vid hydropressen? Vad visar den för tryck? Den tappade cirka 0,3 bar när jag fyllde upp trycket i luftvärmepumpen.

B
Vad var den där klockan vid hydropressen? Vad visar den för tryck? Den tappade cirka 0,3 bar när jag fyllde upp trycket i luftvärmepumpen.

Den visar trycket i din hydropress. Tappar du tillräckligt mycket kommer pumpen från brunnen sätta igång och jobba upp trycket

• Gilla
ParadisOskar93
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.