Hej!
Vi har ett myresjökök från 2009. Vi har inte byggt köket själva utan det är original från när huset byggdes. Vi köpte huset för tre år sedan.
Problemet är att vi hade en lite olycka med mjölk som läckt ut i kylskåpet och vidare ut på golvet. Detta skadade täcksidan som är bredvid kylskåpet så den har svällt och ser inte alls kul ut. Täcksidan är en melaminklädd spånskiva som är 16mm tjock, 58cm bred och 240cm hög. Jag har letat och letat men hittar fasiken ingen till vettigt pris. Någon som har några tips? Ikeas täcksidor är ju bara 13mm och då kommer det se dum ut uppåt sett då det är sockel mot taket som också är 16mm tjock.
Mvh J
Vi har ett myresjökök från 2009. Vi har inte byggt köket själva utan det är original från när huset byggdes. Vi köpte huset för tre år sedan.
Problemet är att vi hade en lite olycka med mjölk som läckt ut i kylskåpet och vidare ut på golvet. Detta skadade täcksidan som är bredvid kylskåpet så den har svällt och ser inte alls kul ut. Täcksidan är en melaminklädd spånskiva som är 16mm tjock, 58cm bred och 240cm hög. Jag har letat och letat men hittar fasiken ingen till vettigt pris. Någon som har några tips? Ikeas täcksidor är ju bara 13mm och då kommer det se dum ut uppåt sett då det är sockel mot taket som också är 16mm tjock.
Mvh J
Oj bilderna kom inte med. Försöker igen. Lite dåligt ljus men den är vit.mowatom skrev:
Husägare
· Västerviks kommun
· 448 inlägg
Köp du en täcksida från IKEA. Jag tror inte någon, inte ens du efter ett tag, märka någon skillnad. Så skulle jag ha löst det i alla fall.
Hej! Båda tipsen är bra men är rädd att det kommer se konstigt ut då täcksidan inte går hela vägen upp till taket. Se bilder. Både en tjock och en för smal täcksida tror jag kommer se lite märkligt ut. Men man kanske inte kan vara så kräsen
Renoverare
· Uppsala
· 2 087 inlägg
Har du kollat med de vanliga kökstillverkarna, typ Vedum, HTH eller Marbodal vilka dimensioner deras täcksidor har?
Tillägg: mätte täcksidorna i vårt HTH-kök och de är 16 mm.
Tillägg: mätte täcksidorna i vårt HTH-kök och de är 16 mm.
Supersnällt! Men bor inte kvar i Örebro tyvärr. Bor på Öland. Men tack för omtanken.mowatom skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 087 inlägg
Epoq kök som säljs av Elgiganten har 16mm täcksidor
Klicka här för att svara