Hejsan jag har en RPI3 där jag har använt den med Domoticz för att styra en Z-wave sticka och en RFXcom
nu har det systemet crashat och smart som man är så har jag totalt glömt hur man konfar upp domoticz igen
så nu när jag är på ruta 1 så tänkte jag att jag skulle försöka mig på homeassistant istället men jag skulle behöva lite hjälp på traven att komma igång med det
jag har installerat det och även kopplat in rfxcom:en och har kontakt med den , men hur gör jag för att t.e.x få till en äldre nexa brytare utan självinlärning att funka ?
tanken är väl att få igång Z-wave och Rfxcom och även lite tempsensorer men tröskeln verkar vara riktigt hög
så finns det nån typ av dummies eller nån som kan förklara lite hur man kommer igång med det så vore jag glad
:thinking:
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Jag antar att du redan kollat
https://www.home-assistant.io/integrations/rfxtrx/

Där finns oavsett en förklaring om hur du lägger till baserat på event kod samt via "automatic add"
Använder själv inte en RFXcom så kan int ege detaljerat svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.