Vad står det för text på brytaren ( det gula bandet runt ) går nog att få tag i en ny om man söker på det, sen måste det finns ett motorskydd på väggen före att skydda motorn, finns ingen plats på maskinen

Säg bara att du fick med kugghjul? Dom är hårdvaluta och typ omöjliga att få tag i.
Jag har full uppsättning nu pga att jag har en jävla bondröta, men alla jag hörde med innan dess hade i bästa fall nåt enstaka kugg att sälja och det var aldrig nån av dom jag behövde.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Hej Frustrator, ang. burken upptill på din Arboga maskin. Min golvmodell har ingen sådan, men däremot bänkmodellen har en. Där finns mycket riktigt som Pysslarn var inne på, flera olika drev för olika utväxlingar. Man får skifta dom manuellt. Kanske det varit så även på din maskin, men dreven har försvunnit någon gång under maskinens livstid?
Smutsig vit maskindel med handtag, troligtvis del av en Arboga golvmodel, som saknar drev.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en metalldrev på en vit, sliten Arboga bänkmodell maskin med gammalt tillverkardekal.
Skapa konto

P P-G H skrev:
Hej Frustrator, ang. burken upptill på din Arboga maskin. Min golvmodell har ingen sådan, men däremot bänkmodellen har en. Där finns mycket riktigt som Pysslarn var inne på, flera olika drev för olika utväxlingar. Man får skifta dom manuellt. Kanske det varit så även på din maskin, men dreven har försvunnit någon gång under maskinens livstid?
[bild] [bild]
Ja det verkar ju tyvärr vara försvunna. Har lite krokar ute, annars blir det att tillverka själv..

Tyvärr verkar det också som att drivaxel som rotorn fäster på är skev. Blir till att montera isär där och se om jag kan få ordning på det hela. Bilder kommer när jag hinner fixa med det, men är väl tyvärr en bra bit fram i tiden.

Rickard.
Jasså det är det burken är till för. Min maskin saknar hållaren för dreven så burken bara skramlar omkring där uppe på pelaren utan syfte :)

Rotoraxeln är skev, nästan en milimeter så det behöver fixas. Men innan jag gör mer med det var jag tvungen att testa så att motorn fungerar.
Kopplingen håller mellanstadieklass men var också bara ihopkopplad så i totalt 10min.
En verkstad med pelarborrmaskin, kablar och verktyg, indikerande tester av motorns funktion och mekaniska problem.
Skapa konto

Motorn fungerar fint elektriskt. Rent mekaniskt blir det lite biljud av axeln som skevar. Så får försöka ordna det..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.