Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 888 inlägg
500 mA, det är konstant ström som gäller så strömmen ska vara 500 mA oberoende av antalet lampor i serie.
Skall ha 2x4 lampor
Aha. Du skrev i första posten att du skulle ha fyra spottar.
"Volten", eller spänningen, är endast intressant sekundärt. Som du ser står det 10-50V på din önskade inställning. Precis som Bo skriver ovan så är detta konstantström-LED. Det innebär att de ska ha just konstant ström, i detta fall 500mA. Den strömmen kommer vara lika i hela slingan. Beroende på hur många armaturer du har kommer det krävas olika hög spänning för att driva den strömmen. Ca 10V per armatur för att vara exakt. Det tillkommer lite för ledningsresistens så det är bra att inte ligga precis på marginalen. Drivern anpassar helt enkelt spänningen inom det angivna intervallet för att uppnå konstant ström.
"Volten", eller spänningen, är endast intressant sekundärt. Som du ser står det 10-50V på din önskade inställning. Precis som Bo skriver ovan så är detta konstantström-LED. Det innebär att de ska ha just konstant ström, i detta fall 500mA. Den strömmen kommer vara lika i hela slingan. Beroende på hur många armaturer du har kommer det krävas olika hög spänning för att driva den strömmen. Ca 10V per armatur för att vara exakt. Det tillkommer lite för ledningsresistens så det är bra att inte ligga precis på marginalen. Drivern anpassar helt enkelt spänningen inom det angivna intervallet för att uppnå konstant ström.
Tack konstatera att jag fått fel dimmer Kan jag använda vanlig strömbrytare tills RÄTT dimmer kommer
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 888 inlägg
Ja, detta drivdon kan styras med antingen tryckknapp eller 1-10V-potentiometer. Dimmern är inbyggd.
För att förtydliga lite så kan du med en helt normal koppling i strömbrytaren tända och släcka dina LED precis som vilken lampa som helst. Om du lägger till en inmpulsfjäder i brytaren och kopplar tändtråden till ingången som är märkt "switch-dim" så kan du slå av och på sammt dimma med den strömbrytaren. Det förutsätter dock att du kan få fram fast fas till drivdonet också.
Om det jag skrev lät som grekiska rekommenderar jag att du tar in en elektriker.
Om det jag skrev lät som grekiska rekommenderar jag att du tar in en elektriker.
Ok jo de förstår jag Har fast fas Obs Sanna fas
Tack för hjälpen funka kanon när jag fatta hur brytaren funka 
Klicka här för att svara