16 461 läst ·
17 svar
16k läst
17 svar
Hjälp, kaminglasen lossnade
plåtbandet ska träs bakom rörstiftet som sitter innanför spröjset vilket gör att glaset trycks emot järnramen. Passa på och byt flatpackningen som sitter på ramen först. Gör ordentligt rent först. Vill du inte skicka efter glas från keddy brukar glasmästare ha keramiskt glas som de skär till. Plåtbandet kan du få tillklippt av rosfri plåt hos nån plåtis eller så funkar det med ett bågfilsblad. Knackar du upp gångjärnsstiftet på tex det övre gångjärnet så är det bara att lyfta ur luckan. https://josefdavidssons.se/wp-content/uploads/2017/01/Glasband.pdf
I know! Flyttade det som satt nertill och satte upptill istället så sitter glasen iallafall hyfsat, men hade gärna velat ha ett till så det sitter som det skaE exerg skrev:plåtbandet ska träs bakom rörstiftet som sitter innanför spröjset vilket gör att glaset trycks emot järnramen. Passa på och byt flatpackningen som sitter på ramen först. Gör ordentligt rent först. Vill du inte skicka efter glas från keddy brukar glasmästare ha keramiskt glas som de skär till. Plåtbandet kan du få tillklippt av rosfri plåt hos nån plåtis eller så funkar det med ett bågfilsblad. Knackar du upp gångjärnsstiftet på tex det övre gångjärnet så är det bara att lyfta ur luckan. [länk]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
