3 681 läst ·
39 svar
4k läst
39 svar
Hjälp! Jag behöver isolera gammal ladugård
Göt 44 m2 I höstas... slutnotan hamnade väl på 1400 / m2 ungefär. Men då hyrde jag först minilastare för att köra ut gamla golv, foderbord etc. Var nog nästan 20 ton...W Walher skrev:
Sen ändrade jag mig hur mycket jag skulle gjuta och fick hyra en grävmaskin för att tömma resten och gräva ur.
Sen en minilastare igen för att köra in grusen.
Det där hade nog gått att kapa lite men då hade väl massorna kostat mer istället.
Maskintiden hamnade på nöje annars hade jag snickare, betongbil, och pump...
Cirka 30 000 för betong (6m3) , pumpbil, betonggubbar, 50 m slang
Varför vill du ha trägolv?W Walher skrev:
Det är antagligen inte billigare att gjuta men du får ett golv som tål det mesta. Ska du hålla på med bilar eller liknande där inne?
håller med men om det ska vara snickeri skulle jag ha trägolvM Maledictus skrev:
då finns 2 alt
gjuta golv och lägga tex 1 tuns spontat golv uppepå, så har jag det nu i nybyggdvlokal
annars regla upp, bärlinor och golvreglar med 2 tums plank, om man ska ha tunga maskiner. så gjorde jag i en lada
Varför skulle du vilja ha trägolv? Jag ser inga fördelar med trägolv över betonggolv (förutom kostnaden så klart).PeterFalun skrev:
jag grävde ur ladan, la markduk och grus
ladan står på enkla grundstenar
sen, som sagt, bärlinor och golvreglar, med trossbotten och träfiberisolering, Hunton.
Däremot slarvade jag med tätningen i golvbjälklaget så det drog en en del.
ladan står på enkla grundstenar
sen, som sagt, bärlinor och golvreglar, med trossbotten och träfiberisolering, Hunton.
Däremot slarvade jag med tätningen i golvbjälklaget så det drog en en del.