>:(
Hej, jag är ny här och behöver ER hjälp sååååååååååå väl!!!

Vi renoverar ett 70-tals hus. Har tapserat vårt sovrum och det blev mycket bra. Tjock tapet med mönster.
Därefter gick vi på vår sons rum. Det blev en turkos tapet, tunnare än den i sovrumet. Nu har det varit uppe i två dagar och SKIT OXÅ DEN ÄR FULL MED BUBBLOR!!! *GRRRRRR*
Har någon snäll själ här tips på vad vi kan göra åt detta trauma eller måste vi dra ner tapeterna igen och köpa nya och börja om från början??? :-[

Sedan har vi problem nr. 2. Hallen. Där har vi slipat och spacklat. Dock är där ff mindra hack och lite kanter. Orkar inte mer... Vi började med tre längder i morse och nu i eftermiddags va vi där och man såg allt igenom. Vad ska vi ta oss till??? *vansinnig* Jag har läst lite om att det finns en sorts tapet man kan sätta upp som hjälp och därefter klistra upp den tapet man vill ha.

Snälla Ni hjälp oss innan jag blir riktigt knäpp... tips snälla!!!

/NovaM :'(

Bubblor i tapeten kan bero på att tapeten inte fått "dra" tillräckligt, Jag vet inte vilken tapet ni har tapetserat med. kan bero på för lite lim eller att underlaget lossat från väggen. Dra ner och undersök ytan, ta helst ner allt som finns gamla tapeter mm, bredspackla och slipa förmåla väggen i samma kulör som tapeten.

Om man målar väggen innan man tapetserar får man bla inget genomslag från gamla tapeter eller spackel dels stoppar man limsuget in i den gamla tapeten.
Det finns en del olika "räddare i nöden" för dom som inte vill eller kan bredspackla.
Återställaren, Easycover är en del namn. Tyvärr rätt så dyrt 450:- för 10x 1 meter och man limmar väggen med vävlim.

Hör gärna av dig om du vill veta mer eller hur det gick!!!
Lycka till

Jag hade precis samma problem för en vecka sedan. Vi målade väggarna i ett rum och de gamla tapeterna blev alldeles bubbliga. I ren ilska tog jag en spackelspade och drog ner alla fem lager tapeter två två av fyra väggar. Gick löjligt fort faktiskt.
Eftersom jag inte är lika arg längre så insåg jag att en del av in energi försvunnit. :-/
Gick in på färgaffären och hyrde en ångmaskin för 49 spänn dygnet som ångar ner tapeterna. Enligt färgkillen är den oslagbar (har dock inte provat ännu)
När det är gjort är det bara bredspackla, slipa och måla kvar.
Tycker att det är värt det eftersom vi har rivit ned tapeter till betongen i resten av lägenheten.
Mitt förslag alltså: ångmaskin!

jag använde mig av stapelfiber "sånt som man har på vissa sorter på isolering"
jobbar på gullfiber så det blev gratis:)

funkar exakt likabra som easycover

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.