8 468 läst ·
61 svar
8k läst
61 svar
Helt hjälplös vad ska jag ta mig till😢
Sida 1 av 5
Har en granne som i åratal klippt vår häck så det blir stora fula hål. Häcken står på vår tomt.
Inget som stör honom annat än han byggt en liten mur framför häcken. Så fort Häcken blir fin är han där och klipper. Inga grenar eller rötter som besvärar honom. Sin brevlåda har han ställt alldeles vid tomtgränsen.
Går inte prata med honom betett sig hotfullt flera ggr och har tex knuffat och stuckit krattskaftet genom Häcken. Nu får jag försöka fylla igen hålen med löv. Helt sjukt!
Tacksam för råd🤔
Inget som stör honom annat än han byggt en liten mur framför häcken. Så fort Häcken blir fin är han där och klipper. Inga grenar eller rötter som besvärar honom. Sin brevlåda har han ställt alldeles vid tomtgränsen.
Går inte prata med honom betett sig hotfullt flera ggr och har tex knuffat och stuckit krattskaftet genom Häcken. Nu får jag försöka fylla igen hålen med löv. Helt sjukt!
Tacksam för råd🤔
Många ”bra” råd till TS i tråden.
Om det är så att din häck gör anspråk på grannens fastighet, dvs tomtmark, har han rätt att klippa det som växer på hans sida.
Han ska dock först ha påtalat skeendet och på så sätt gett dig chansen att själv reglera dina förpliktelser, dvs att klippa häcken så att den ej går över tomtgränsen.
Det är ett ofog som är svårt att stävja här på BH att oavsett förhållandena så tar samtliga svaranden TS parti.
Om det är så att din häck gör anspråk på grannens fastighet, dvs tomtmark, har han rätt att klippa det som växer på hans sida.
Han ska dock först ha påtalat skeendet och på så sätt gett dig chansen att själv reglera dina förpliktelser, dvs att klippa häcken så att den ej går över tomtgränsen.
Det är ett ofog som är svårt att stävja här på BH att oavsett förhållandena så tar samtliga svaranden TS parti.
Kan ju ha framkommit i deras samtal... "Går inte prata med honom betett sig hotfullt flera ggr och har tex knuffat och stuckit krattskaftet genom Häcken"B Boende45 skrev:
Det finns inga utstickande grenar eller rötter som kan skada honom. Allt började när han anlade den öga Maren på ca 4 stenar. Går även in på vår sida. Då skulle han ha Häcken klippt så hela muren syntes. Hade inga besvär med Häcken innan dess
T Trerum skrev:Har en granne som i åratal klippt vår häck så det blir stora fula hål. Häcken står på vår tomt.
Tacksam för
Riv hans murT Trerum skrev:Har en granne som i åratal klippt vår häck så det blir stora fula hål. Häcken står på vår tomt.
Tacksam för råd🤔
Som vanligt handlar det i dessa situationer om att sätta hårt mot hårt. Han får givetvis göra vad han vill med den del av häcken som eventuellt är på hans tomt men gör klart för honom att nästa gång han gör åverkan på din del av häcken, knuffas eller på annat sätt hotar dig så smäller det. Det är det enda språk denna typ av människor förstår.T Trerum skrev:Har en granne som i åratal klippt vår häck så det blir stora fula hål. Häcken står på vår tomt.
Tacksam för råd🤔
Redigerat:
Kommunen har ju inget med detta att göra. Är ni överens får ni göra precis som ni vill liksom. Nu är ni inte det och då ska ni hålla era saker på er sida gränsen, du och din häck på din sida och han och hans mur på sin.T Trerum skrev: