1 847 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hjälp!! - Hur ska man konstruera grund för altanhus med glaspartier?
Hej! Vore mycket tacksam för hjälp med en lösning för hur man bäst kan konstruera en grund för ett altanhus med glaspartier.
Tanken för att det ska vara en altan med ett inglasat parti på ca 4x5 meter. Det ska vara i anslutning till huset som har en stengrund som är 60 cm hög från marken. Det ska vara brukligt året runt med väl isolerande glaspartier. (Villabgarden VG82).
Jag antar att gjuten grund är bäst men det är dyrt. Finns det någon enklare lösning som ändå kan vara isolerad?
Tanken för att det ska vara en altan med ett inglasat parti på ca 4x5 meter. Det ska vara i anslutning till huset som har en stengrund som är 60 cm hög från marken. Det ska vara brukligt året runt med väl isolerande glaspartier. (Villabgarden VG82).
Jag antar att gjuten grund är bäst men det är dyrt. Finns det någon enklare lösning som ändå kan vara isolerad?
Jag har inte gjort det än, men har kommit fram till att gjuta en isolerad platta med värmeslingor kommer vara lösningen. Det kostar ca 80.000 men då blir det stadigt och varmt. Det kostar en del att bygga ett trägolv med plintar. Inte så stor vinst.E Eric M skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden