Hej!
Vårt ett år gamla staket har börjat luta.
Hur kan jag stötta upp det på ett enkelt sätt?
Jag funderar på att sätta en markskruv med regel till staketet. Brevid busken så det inte är i vägen.
Tack på förhand!
Vårt ett år gamla staket har börjat luta.
Hur kan jag stötta upp det på ett enkelt sätt?
Jag funderar på att sätta en markskruv med regel till staketet. Brevid busken så det inte är i vägen.
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Tack för snabbt svar!F fribygg skrev:
Det lutar troligtvis för att det fångas upp av vinden och att det är ett långt staket enbart fast med markskruv.
---
Angående att använda trädet, så tror jag tyvärr inte det är lämpligt. Trädet rör sig när det blåser.
Tror ni inte på ett snedstag (eller vad det heter) skulle hjälpa?
Enklast blir väl då att skruva snedsträvor till trädens nedersta del..O oskareek skrev:Tack för snabbt svar!
Det lutar troligtvis för att det fångas upp av vinden och att det är ett långt staket enbart fast med markskruv.
---
Angående att använda trädet, så tror jag tyvärr inte det är lämpligt. Trädet rör sig när det blåser.
Tror ni inte på ett snedstag (eller vad det heter) skulle hjälpa?
En bättre lösning är nog att byta till eller komplettera staketet med ordentliga plintar.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 729 inlägg
Trädet ser ut att tillhöra salix-släktet (pil, sälg och sånt) och lär inte dö för att du gör något så simpelt som att skruva några snedsträvor i det! Själva stammen rör sig knappast i vinden, så det bör inte vara något bekymmer.
Stammen på träd rör sej i vinden (det upptäcker man om/när man travar ved mellan två stammar om man likt mig glömt det sedan barndomens trädkojor)SågspånPappspikEternit skrev:
"Stubben" rör sej inte.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 729 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden