Glaset på vår spiskassett sprack o ramla ur, rummet rökfylldes och vi blev tvugna att kastade ut all ved och aska. Nu sjunker tempen.
Var får man tag på nytt glas.......det är ju dessutom nyårsafton imorgon.:(
Hade vi haft rätt tryck i huset hde vi kanske kunnat elda utan glas, som tidigae då det var öppen spis. Men som det är nu så ryker det in.
 
Göran.W
Hej prova ringa någon glas mästare och hör med dom.
Inte alls omöjligt dom har värme tåligt glas hemma och kan fixa det till er.
 
som nödlösning ta en plåt å sätt i istället för glaset
det torde funka över helgen iaf
 
ingemar_o skrev:
som nödlösning ta en plåt å sätt i istället för glaset
det torde funka över helgen iaf
Japp, vi tog en klinkersbit vi hade över och lyckades få dit. Kapade till två extra klinkers dessutom ifall de också skulle spricka, så nu har vi ett nödlager. :D:D
Så värsta paniken har lagt sig men nu ska vi ut och fixa glas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.