Hej, vi skulle rengöra den nya ugnen för första gången ikväll. Satte igång det "pyrolytiska" självrengöringsprogrammet och efter ca en halvtimme sprack hela det inre glaset i ugnen....poff!

Är det någon som hört talas om liknande grej förut?

I princip ny (ca 6mån) siemens ugn.
 
Mitt glas sprack i en ugn från Husqvarna, de bytte det direkt på plats.
Det var tydligen någon spänning i glaset, dvs fabrikationsfel.

Om du får problem med Siemens ang ditt glas så är jag intresserad av varför (funderar på en Siemens ugn)
 
Spänning i ugnsglas beror ofta på att gångjärnen ligger an mot glaset, dvs de har inte satts på 100% korrekt. Många leverantörer har haft problem med detta.

//Rickard
 
Siemens service kom och bytte glaset imorse. Körde igång rengöringen 1,5h för att testa.. nu verkar det fungera fint iallafall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.