6 673 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Hjälp, fuktfläckar på väggen i krypgrund??
Ja det stämmer, ovanpå muren i grunden så har jag sett att det finns typ som en träbräda. OK, så det är alltså syllen. Men om fukten i muren sprider sig vidare uppför muren enda upp dit till syllen, kan inte syllen mögla då?? Eftersom den är gjord av trä?
Hej igen. Har nu sett att det mkt riktigt sitter syllpapp under syllen, alltså mellan syllen och betongmuren så det känns ju iallafall lite tryggare. Men nu undrar jag, under själva plasten och frigoliten i krypgrunden så är det ju lite fuktigt. Och när jag googlar om sånt så står det på flera ställen att det är normalt att det är lite fuktigt under plasten i krypgrunden, just för att det är fuktigt i marken under krypgrunden.... Men när jag pratade med Trygg Hansa idag så sa den killen att det INTE ska vara fuktigt i marken under krypgrunden, och att det inte är normalt att det är fuktigt under plasten... Så nu blev jag ju jättenervös igen, och är rädd att nånting är fel... Är det normalt att det är fuktigt eller är det inte normalt??
Plasten ligger där för att hindra markfukten från att förångas upp i krypgrunden.
Marken har i princip alltid 100% relativ fuktighet.
Jag tycker du ska släppa det här helt.
Det dina bilder visar är fullt normalt och huset är relativt nytt.
Fredrik
Marken har i princip alltid 100% relativ fuktighet.
Jag tycker du ska släppa det här helt.
Det dina bilder visar är fullt normalt och huset är relativt nytt.
Fredrik
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden